اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 12 اسفند 1396 / کد مطلب: 12753 / نظرات: 0

رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی سبزوار


اعتبارات گردشگری فرهنگی سبزوار افزایش یافت


اعتبارات گردشگری فرهنگی سبزوار افزایش یافت  رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: در بودجه سال 97 مبلغ 30 میلیارد ریال به فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری این شهر اختصاص یافته که نسبت به سال جاری 6 برابر افزایش نشان می دهد.

 مسعود پسندیده، در جمع خبرنگاران افزود: تبدیل شهر تاریخی سبزوار از گذرگاه به مقصد گردشگری، اولویت نخست کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای شهر است.
وی اظهار کرد: عبور سالانه 20 میلیون زائر از محورهای مواصلاتی، فرصتی کم نظیر برای تبدیل این شهرستان به نخستین ایستگاه گردشگری و جذب توریست در ورودی غربی خراسان است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار با اشاره به لزوم جذب سرمایه‌گذار برای توسعه بخش گردشگری، ادامه داد: هر سرمایه‌گذاری که در این بخش هزینه کند، شهرداری سبزوار برابر با میزان هزینه سرمایه‌گذار در طرحهای گردشگری مشارکت می ‌کند.
پسندیده، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورا را بازگشایی خانه‌های تاریخی با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد دانست و گفت: برای جذب مسافران و گردشگران بازگشایی 16 خانه تاریخی با همکاری مالکان در ایام نوروز 97 فراهم شده است.
وی افزود: برگزاری مسابقات ورزشی در محلات سبزوار، برنامه‌های کتاب‌خوانی و برگزاری مراسم تحویل سال در محل باغ ایرانی در ایام نوروز در دستور کار قرار دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار با انتقاد از نبود کارشناس حوزه گردشگری در شهرداری‌، گفت: نبود کارشناس گردشگری در شهرداری با حمایت از سازمان های مردم‌نهاد برطرف می‌شود.
سبزوار از شهرهای تاریخی و بزرگ خراسان رضوی در غرب این استان است که با هزار و 200 اثر تاریخی و فرهنگی، 6 موزه، جاذبه های طبیعت کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید 15 نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.