اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 اسفند 1396 / کد مطلب: 12766 / نظرات: 0


کمک خیران حوزه سلامت به احداث همراه‌سرا‌ی امام رضا(ع) سبزوار


کمک خیران حوزه سلامت به احداث همراه‌سرا‌ی امام رضاع سبزوار  رئیس انجمن خیرین سلامت سبزوار با اشاره به نزدیکی اتمام پروژه‌های همراه سراها در سبزوار توسط خیرین سلامت در این شهرستان اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها ۹۷ درصد است.

سعید مهرانپور، رئیس مجمع خیرین سلامت سبزوار  با ابراز اینکه در نیمه نخست سال جاری قریب به شش میلیارد ریال توسط مردم به‌صورت نقدی به حوزه سلامت  کمک شده است، اظهار کرد: در سال ۹۴ و ۹۵ بیش از ۱۱ میلیارد تومان شاهد مشارکت خیران در تمام بخش‌ها از جمله خرید اقلام مورد نیاز بخش سلامت و اهدای ۳۰ قطعه زمین به متراژ حدود ۸۴ هزار متر مربع جهت احداث واحدهای درمانی و غیر درمانی بوده‌ایم.

وی افزود: از اهداف کلان مجمع خیرین سلامت سبزوار، فراهم کردن شناسایی و ساماندهی خیرین، بهره‌گیری صحیح از مشارکت‌های مردمی و هدایت آن‌ها به سمت راه‌اندازی پروژه‌های عمرانی و تامین تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی است.
رئیس مجمع خیرین سلامت سبزوار بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان سبزوار در شاهراه مواصلاتی شهرستان‌های سبزوار، شاهرود، اسفراین و نیشابور قرار گرفته و بیش از ۲۰ میلیون زائر امام رضا(ع) در این مسیر تردد می‌کنند و اکثر مجروحین در بیمارستان امدادی سبزوار بستری می‌شوند، برای رفاه حال زائران این همراه‌سرا با مشارکت خیران ساخته شده است.
وی اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی همراه‌سرای امید بیمارستان واسعی نیز که برای رفاه حال بیمارانی که استطاعت مالی برای اسکان در هتل‌ها و یا مکانی در سبزوار برای اسکان ندارند، ۹۷ درصد است.

مشاور امور مشارکت‌های مردمی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به زیربنای ۱۷۷۴متر مربعی این همراه‌سراها، ابراز کرد: ۱۲ واحد ۴۵ تا ۵۰ متری در هر یک از این بیمارستان‌ها توسط خیرین ساخته شده است که مجموعا ۲۴ واحد برای اسکان همراه بیماران و کاستن از بخشی از آلام روحی آنان درست شده است.

مهرانپور با اظهار اینکه پروژه همراه سرای این دو بیمارستان در حال اتمام است، عنوان کرد: تامین تجهیزات وسایل زیست از جمله پتو، یخچال، تلوزیون و کولر برای سوئیت‌ها از اولویت‌های اولیه مجمع خیران سلامت سبزوار است.ایکنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.