اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 16 اسفند 1396 / کد مطلب: 12770 / نظرات: 0

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی:


منبعی غنی‌تر از شهدا برای تعلیم خانواده‌ها نداریم


منبعی غنی‌تر از شهدا برای تعلیم خانواده‌ها نداریم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: منبعی غنی‌تر از شهدا برای تعلیم خانواده‌ها و نسل‌ها نداریم؛ عدم حضور مدیران کل در این جلسه باعث تاسف است.

 سیدجواد حسینی، در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان در محل بنیادشهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با تبریک ایام روز زن و  22 اسفند به عنوان روز شهید گفت: سپاسگزاریم از تلاشگران این عرصه و زحمات ارزشمندی که برای 17هزار شهید استان صورت گرفته است.

وی با ابراز تاسف از انتشار کلیپی از انتقادش گفت: نمی‌خواستم چنین کلیپی منتشر شود، ما در عرصه امنیت و روابط خارجی خوب عمل کردیم اما در اقتصاد و فرهنگ خیلی راه داریم؛ امروز بسیاری از دستگاه‌ها در این جلسه حاضر نشده‌اند و من به عنوان مسوول این را می‌گویم که باید هم‌افزایی وجود داشته باشد و مدعوین حاضر شوند اما 50 درصد اعضا نیستند.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گلایه کرد: از جلسه بعدی اگر مدیرکل‌ها نیایند باید معاون بیاید این چه وضعی است! برای بار پیدا کردن کیفیت کارهای دستگاه‌ها در عرصه ایثار و شهادت باید ارزش قائل باشند، بین بودن و نبودن چنین جلسه‌ای فرقی نیست؟ بحث این است که مدیرکل باید تصمیم‌گیری کند و جلسه ما آموزشی نیست! باید ارزیابی این جلسه به استانداری و مسوولان کشوری اعلام بشود. تا تکلیف ما معلوم شود!

وی با بیان تاثیر فرهنگ ایثار و شهادت، بیان کرد: یکی از عمده‌ترین منابع کاهش آسیب اجتماعی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است؛ موظفیم این عزیزان را تکریم کنیم و همه کشورها این کار را می‌کنند، منبعی غنی‌تر ار شهدا و ایثارگران برای تعلیم و تربیت خانواده‌ها نداریم.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با پیشنهاد این که هر خانواده، شهیدی را به عنوان الگو انتخاب کند تا تاثیر آن را ببیند، افزود: از پیشنهادات دیگری که دادم این بوده که هر کلاس درس به نام یک شهید مزین شود تا دانش‌آموزان اخلاق‌های او را در خود پرورش می‌دادند و این کار را دنبال می‌کنیم.

حسینی با بیان پیشنهادهای خود که بخشی را در سمت‌های پیشین خود اجرایی کرده بود، مطرح کرد: بنده در ستاد شاهد، طرح "شهیدپژوهی" را در آموزش و پرورش پیگیری و تصویب کردم و 62 هزار اثر شهیدپژوهی نتیجه آن بود که شاید بسیاری از آن‌ها از لحاظ علمی قابل انتشار نبودند، البته 72 جلد منتشر شد اما هدف ما آشنایی بچه‌ها با خانواده شهدا بود.

وی یادآور شد: 50 سال دیگر، ما خانواده، همرزم و برادر شهیدی که شهید را درک کرده باشند، نداریم! بیایید این طرح را برای دستگاه‌ها پیاده کنیم هر دستگاه شهدای دستگاه خود را به پژوهش بگذارد، در مدارس دانش‌آموزان ما گفت‌وگو و اجتماعی شدن را یاد می‌گرفتند و با شهدا آشنا می‌شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با طرح نکته دوم که برگزاری یادواره شهدا بود، گفت: در حال حاضر بیش از 4 هزار و 800 یادواره شهدا داریم، آموزش و پرورش بیش از یک هزار یادواره و 105 مدرسه شاهد که توانستیم 480 یادواره در آن‌ها برگزار کنیم، سال بعد از آن نیز یک هزار یادواره باکیفیت داشتیم؛ نکته مورد تاکید این جلسه برگزاری یادواره شهدا به شکل برنامه‌ریزی شده توسط دستگاه‌ها است که هر دستگاه باید یادواره‌های خود را در سال آتی مشخص کند.

حسینی با اشاره به این که در طرح شهیدپژوهی مدارس با هدف تخصصی‌کردن پژوهش‌ها نیز وجود داشت، بیان کرد: آن زمان در طول دو سال، 42 مرکز شهیدپژوهی احداث شد، به دنبال این بودم که در مرحله بعدی موزه شهید در مدارس داشته باشیم که باید با هماهنگی بنیاد و تایید انها انجام می‌شد.

وی با عنوان سومین برنامه، گفت: هر دستگاهی یک موزه آثار شهدا با تایید بنیاد داشته باشد، در شوراهای اداری هر شورا به نام یک شهید باشد، تمام دستگاه‌ها شورای اداری داخلی دارند و خواهشم این است که آغار کار شوراها با حضور خانواده شهدا و تکریم آنها باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، چهارمین نکته را مطرح کرد و گفت: در مراسم و مناسبت‌های سال باید از راویان معلم که راویان شهدا و ایثار بودند استفاده شود، 5 هزار معلم آموزش و پرورش این کار را کردند، اختصاص 20 درصد اعتبار همه نهادها و سازمان‌ها، نکات بنده را قابل انجام می‌کند؛ منبع اسناد باید تقویت شود و راه ترویج این اسناد در جامعه را باید پیدا کنیم.فارس



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.