اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 19 اسفند 1396 / کد مطلب: 12778 / نظرات: 0

فرماندار داورزن:


فرماندار برای توسعه داورزن از رسانه ها کمک خواست


فرماندار برای توسعه داورزن از رسانه ها کمک خواست  فرماندار و رئیس ستاد خدمات سفر داورزن گفت: بسیاری از آثار و جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهرستان غربی خراسان رضوی برای مردم و گردشگران شناخته شده نیست .

رضا فلاحی  در دیدار با مدیر مسئول نشریه ندای سربداران  افزود: رسانه های گروهی برای معرفی و توسعه شهرستان نقش ریادی دارند.

رئیس ستاد خدمات سفر داورزن اظهار کرد :ده ها اثر تاریخی و جاذبه های طبیعی در این شهرستان وجود دارد که باید به مسافران و گردشگران معرفی شود.
 فرماندار داورزن با اشاره به عبور سالانه حدود 20 میلیون مسافر و زائر از مسیر این شهرستان گفت: باید با معرفی شهرستان از جمله بناهای تاریخی و باستانی و جاذبه های گردشگری منطقه زمینه توقف مسافران و زائران را در این شهرستان مهیا کنیم.

فرماندار داورزن اهمیت صنعت گردشگری را بر شمرد و اظهار کرد: در صورت رونق گردشگری در داورزن بسیاری از مشکلات بیکاری جوانان این منطقه برطرف می شود.

رئیس ستاد خدمات سفر داورزن در آستانه فصل تعطیلات از مسافران و گردشگران عبوری از مسیر این شهرستان خواست از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان دیدن کنند.

وی آسیاب های آبی ، کاروانسراهای تاریخی بین راهی، مساجد قدیمی، یخدان ها ، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای قدیمی مزینان و باشتین را بخشی از آثار تاریخی و دیدنی این شهرستان ذکر کرد.

وی مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر جنوب داورزن را هم بخشی از جاذبه های طبیعی و جذاب این شهرستان معرفی کرد.

وی افزود: روستای قدیمی مزینان زادگاه دکتر علی شریعتی در پنج کیلومتری شهر داورزن و در حاشیه کویر قرار دارد که برای مسافران بسیار دیدنی است.

وی ادامه داد: کاروانسرای تاریخی مزینان نیز در ضلع جنوب غربی روستای مزینان و در حاشیه راه قدیم ابریشم یکی دیگر از آثار تاریخی جذاب این شهرستان است.

فرماندار داورزن گفت : روستای تاریخی باشتین که نام آن یادآور قیام سربداران است در جنوب روستای ریوند داورزن قرار دارد که محلی برای بازدید گردشگران می باشد.

وی افزود: آتشکده آذربرزین مهر در فاصله 35 کیلومتری شمال غربی سبزوار و در میان ارتفاعات شمالی روستای ریوند شهرستان داورزن بر فراز کوهی صخره ای واقع است که بسیار دیدنی است.

فرماندار داورزن گفت: مناطق تاریخی بادغوس ، تپه های سیزده بدر ، دهها مساجد تاریخی و اماکن مذهبی و جاذبه های طبیعی از دیگر مکانهای دیدنی شهرستان داورزن هستند.

وی برای کاهش حوادث و استراحت رانندگان در جاده های این شهرستان   گفت : بنا داریم  باغ شهدای صدخرو هم برای استراحتگاه مسافران و زائران نوروزی در روستای صدخرو فعال شود.

این مسئول گفت : برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران ونوروزی بیش از 10 کمیته در زمینه های مختلف در ستاد خدمات سفر این شهرستان فعال شده اند.

 محمد مهرنیا مدیر مسئول نشریه ندای سربداران هم در این نشست در خصوص قابلیت های تاریخی و گردشگری داورزن مطالبی بیان داشت .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.