اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 اسفند 1396 / کد مطلب: 12791 / نظرات: 0


خدمات دندانپزشکی سیار به ساکنان مناطق محروم سبزوار ارائه شد


خدمات دندانپزشکی سیار به ساکنان مناطق محروم سبزوار ارائه شد  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ظرف 6 ماه اخیر هزار و 200 نفر از ساکنان روستایی مناطق محروم این شهرستان از خدمات رایگان کلینیک دندانپزشکی سیار برخوردار شدند.
فاطمه نوده  در نشست مجمع سلامت شهرستان سبزوار افزود: کلینیک سیار دندانپزشکی با هدف خدمت به مناطق محروم و اجرای طرح تحول نظام سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مجمع خیران سلامت و مشارکت دندان پزشکان سبزواری اجرا می شود.
وی ادامه داد: این واحد سیار با اعزام دندانپزشک به مناطق روستایی و کم برخوردار به کودکان کمتر از 14 سال و مادران باردار خدمات ارائه می‌ کند. تاکنون این خدمات در 2 روستای بنقن و کیذوز صورت گرفته است.
او گفت: خدمات دندانپزشکی عمومی شامل معاینه دهان و دندان، نگهداری، ترمیم دندان، جرم گیری، کشیدن دندان و فیشور سیلانت از طریق این کلنیک ارائه می شود. تاکنون هزار و400 مورد ترمیم و 400 فیشور سیلانت در این چارچوب صورت گرفته است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: همچنین در طرح تامین یک وعده غذای گرم 2 هزار وعده غذا در 57 مهد روستایی و حاشیه شهر با هدف پیشگیری از سوء تغذیه کودکان ظرف 6 ماه اخیر توزیع شده است.
194 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی فعالیت می کنند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.