اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 5 فروردين 1397 / کد مطلب: 12807 / نظرات: 0


1773 ماموریت اورژانس در غرب خراسان رضوی انجام شد


 مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سبزوار گفت: از آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی در 23 اسفند پارسال تاکنون، یک هزارو 773 ماموریت اورژانس 115 در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی انجام شده است.

علی شریفان افزود: در این ماموریت ها به یک هزار و 958 مصدوم و بیمار مربوط به فوریتهای پزشکی داخلی، خدمات امدادی ارائه شد.

وی اظهار کرد: از این تعداد 276 ماموریت مربوط به حوادث رانندگی جاده ای بود که در 220 ماموریت آن 338 مصدوم ناشی از حوادث جاده ای به بیمارستانها منتقل شدند و بیشترین این مصدومان در جاده سبزوار- شاهرود - نیشابور بوده است.

وی گفت: با افزایش پایگاههای اورژانس در غرب خراسان رضوی، انتقال مصدومان با وسایل نقلیه به مراکز درمانی کاهش چشمگیر داشته است.
شریفان افزود: همچنین در این مدت طی پنج سورتی پرواز بالگرد اورژانس هوایی این شهرستان به پنج مصدوم حوادث جاده ای و سه بیمار امداد رسانی شده است.

وی اظهار کرد: از آغاز طرح سلامت نوروزی 11 هزار و 231 بیمار به مراکز اورژانس مراجعه کردند که سه هزار و100 بیمار بستری شدند.
وی گفت: همچنین طی این مدت 400 عمل جراحی انجام شد و 158 نوزاد نیز متولد شدند.

شریفان ادامه داد: در تعصیلات نوروزی روزانه 26 پزشک متخصص مقیم در 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی فعالیت دارند.

هم اکنون پنج پایگاه سلامت نوروزی در مسیر جاده‌ ای سبزوار - شاهرود و نیشابور در مناطق کاهک، ریوند، صدخرو، کمربندی سبزوار و زعفرانیه در غرب خراسان رضوی استقرار یافته اند که با 95 نفر به مسافران نوروزی و شهروندان خدمات اورژانسی ارائه می کنند.
26
 مرکز اورژانس شهری و روستایی با 29 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتورآمبولانس و یک بالگرد طی این مدت به ارائه خدمات درمانی می پردازند.

طرح سلامت نوروزی که از 24 اسفند سال گذشته آغاز شده است تا پایان 15 فروردین ماه جاری ادامه دارد.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.