اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 17 فروردين 1397 / کد مطلب: 12819 / نظرات: 0

فرماندار داورزن :


بیش از 215 هزار گردشگر از داورزن دیدن کردند


بیش از 215 هزار گردشگر از داورزن دیدن کردند  فرماندار داورزن گفت: 215 هزار و 500 گردشگر در ایام نوروز از آثار تاریخی و طبیعی این شهرستان دیدن کردند.

رضا فلاحی افزود: در این مدت 85 هزار و 400 نفر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی، 83 هزار و 200 نفر از جاذبه های طبیعی و 46 هزار و 900 نفر از جاذبه های دست ساز این شهرستان دیدن کردند.
وی اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 37 هزار و 990 زائر و مسافر در اقامتگاهها، کمپها، چادرهای مسافرتی حاشیه بوستانها، تاسیسات اقامتی آموزش و پرورش، مهمانسراها، خوابگاهها و سالن های ورزشی شهرستان داورزن اسکان یافتند.
وی گفت: جشن های نوروزی از دوم تا هفتم فروردین در کاروانسرای تاریخی مزینان، تورهای گردشگری، مسابقات کشتی با چوخه روستای چشام و طبیعت گردی از جمله برنامه هایی بود که نوروز امسال برای رفاه حال زائران و گردشگران در این شهرستان اجرا شد.
فلاحی افزود: شهرستان داورزن با بهره مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم و جاده تهران - مشهد و عبور سالانه 20 میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) شرایط مناسبی برای جذب گردشگران دارد.
وی ادامه داد: آسیابهای آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین راهی، مساجد قدیمی، یخدانها، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای قدیمی مزینان و باشتین، مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر برخی از آثار تاریخی و طبیعی داورزن است.
شهرستان داورزن 150 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که 68 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.