اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 18 فروردين 1397 / کد مطلب: 12822 / نظرات: 0


تحقق اقتصاد مقاومتی با حل مشکل سود‌های بانکی


تحقق اقتصاد مقاومتی با حل مشکل سود‌های بانکی  امام جمعه سبزوار با بیان اینکه تا زمانی که سیاست‌های کلی در بخش اقتصادی و بانک‌ها اصلاح نشود، اقتصاد ایران رشد نخواهد کرد، گفت: اگر مشکل سود‌های بانکی در کشور حل نشود، اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود، سرمایه سرمایه‌داران به سمت تولید نمی‌رود و کالای ارزان‌قیمت به دست مردم نخواهد رسید.

 حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه شهرستان سبزوار در خطبه‌های نماز جمعه هفدهم فروردین گفت:در سال حمایت از کالای ایرانی مخاطب این شعار همه مردم، مسئولان و تولیدکنندگان هستند و هر کدام در حوزه کاری خودشان وظایفی بر عهده دارند.
وی با اشاره به اینکه وظیفه مصرف کنندگان در مرحله اول داشتنن تعصب درباره مصرف کالای ایرانی است، اظهار کرد: مردم از اسراف پرهیز کنند.
خطیب جمعه سبزوار با تاکید بر وظایف تولید کنندگان درباره ارائه کالای باکیفیت و ارزان قیمت، افزود: وظیفه دولت جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور و افزایش تعرفه واردات کالاهای غیر ضروری است.
وی تصریح کرد: وقتی قیمت کالای خارجی گران شود، تولید کننده داخلی توان رقابت با اجناس خارجی دارد و می‌تواند اجناس با کیفیت تولید کند.
حجت‌الاسلام مقیسه با تاکید بر اینکه یکی از موانع مهم تولید در کشور بانک‌ها هستند، گفت: برای حل این مشکل نیاز به یک عزم جدی در دولت‌مردان و مجلسیان است تا مشکلات را حل کنند.

مشکل سود‌های بانکی اگر حل نشود اقتصاد مقاومتی رشد نمی‌کند
امام جمعه سبزوار با بیان اینکه تا زمانی که سیاست‌های کلی در بخش اقتصادی و بانک‌ها اصلاح نشود، اقتصاد ایران رشد نخواهد کرد، گفت: اگر مشکل سود‌های بانکی در کشور حل نشود اقتصاد مقاومتی رشد نمی‌کند، سرمایه سرمایه‌داران به سمت تولید نمی‌رود و کالای ارزان‌قیمت به دست مردم نخواهد رسید.
استاد حوزه علمیه سبزوار با اشاره به اینکه برخی شعار حمایت از کالای ایرانی سر می‌دهند ولی در عمل خبری نیست، اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات کشور در بخش تولید پرداخت مالیات‌ است، چرا که در برخی از نقاط مشاهده می‌کنید هنوز کارخانه راه‌اندازی نشده و یا به سود دهی مناسب نرسیده، مالیات برای کارخانه می‌فرستند.
وی با تاکید بر وظیفه اهالی رسانه برای تبیلغ کالاهای ایرانی با کیفیت، با اشاره به سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی بیان کرد: آن شهید والا مقام با ورود به عرصه هنر و فیلم توانست رشادت‌های رزمندگان اسلام را به تصویر بکشد و وظیفه خودش را در عرصه هنر به خوبی به انجام رساند.
وی اضافه کرد: امروز نیز هنرمندان وظیفه دارند فیلم‌هایی بسازند که با ابتذال دشمن و تهاجم فرهنگی مقابله کند و در تحکیم خانواده، تقویت عقیده جوانان و ترویج اخلاق اسلامی نقش موثری داشته باشد.ایکنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.