اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 فروردين 1397 / کد مطلب: 12826 / نظرات: 0


کشفیات قاچاق در سبزوار 367 درصد افزایش یافت


کشفیات قاچاق در سبزوار 367 درصد افزایش یافت  فرمانده انتظامی سبزوار گفت: سال 1396 با کشف 55 میلیارد ریال کالای قاچاق در سبزوار میزان ریالی کشفیات این نوع کالا نسبت به سال قبل آن 367 درصد افزایش یافت.

سرهنگ سیدمحمد هاشم زاده هاشمی افزود: طی سال 1395 ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده در سبزوار 15 میلیارد ریال بوده است.
وی به نامگذاری 'سال حمایت از کالای ایرانی' اشاره و بیان کرد: امسال اولویت نخست پلیس برخورد جدی با پدیده کالای قاچاق جهت تحقق شعار سال است.
فرمانده انتظامی سبزوار در ادامه همچنین به وقوع نزاعهای فردی در این شهرستان اشاره و بیان کرد: عامل نزاعهای فردی تعصبات بی جا، فقدان نظارت و کنترل خانواده ها، مشکلات اجتماعی و بیکاری جوانان بوده و طی همکاری دستگاه قضایی با عاملان نزاع و درگیریهای خیابانی برخورد می شود.
وی ادامه داد: اولویت دیگر پلیس شهرستان در سال 97 برخورد با اراذل و اوباش است و در این زمینه هیچ مماشاتی با متخلفان ندارد.
او با اشاره به افزایش وقوع جرایم سایبری نیز گفت: ادامه داد: کلاهبرداری اینترنتی، برداشت غیرمجاز از حسابهای بانکی و اغفال و فریب افراد به ترتیب بیشترین جرائم سایبری را در سبزوار تشکیل می دهند.
فرمانده انتظامی سبزوار به کاهش کلی وقوع جرم در این شهرستان اشاره و بیان کرد: در همین راستا دستگیری سارقان طی سال 1396 سبزوار نسبت به سال ماقبل 21 درصد کاهش یافته است. برای برقراری نظم و امنیت شهروندان 40 واحد گشت پلیس به صورت شبانه روزی فعال است و پلیس به محض اطلاع از وقوع جرم در مدت چند دقیقه سر صحنه حاضر می شود.
وی همچنین گفت: طی پارسال تصادفات فوتی جاده ای در سبزوار 21 درصد، جرحی برون شهری 10 درصد، تصادفات فوتی درون شهری 16 درصد و تصادفات جرحی درون شهری 2 درصد کاهش یافته است.
سرهنگ هاشمی افزود: سامانه 197 پل ارتباطی مردم با پلیس است که می توانند نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد عملکرد پلیس در این سامانه ثبت کنند. کارکنان پلیس شهرستان سبزوار طی 2 سال گذشته کمترین میزان تخلف را در استان خراسان رضوی مرتکب شده اند.ایرنا
همچنین سیدمحمد هاشم‌زاده هاشمی، فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: اولویت اول این نیرو در سال جاری مقابله با قاچاق کالا در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و حمایت از کالای ایرانی است.

کشف هفت میلیارد تومان کالای قاچاق
وی با اشاره به اینکه کشف کالای قاچاق در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ تقریبا چهار برابر رشد داشته است، افزود: در دو سال گذشته بالغ بر هفت میلیارد تومان کالای قاچاق در این شهرستان کشف شده که بیشتر آن‌ها البسه و لوازم صوتی تصویری است.
هاشمی با گلایه از رانندگانی که به امنیت خودروی شخصی برای حفاظت از دست سارقان اهمیت نمی‌دهند، تصریح کرد: ۹۴ درصد خودروهای سواری سرقتی در این شهرستان، پراید و ۱۰۰ درصد خودروهای مسروقه فاقد یک قفل فرمان ساده برای جلوگیری از سرقت هستند.

وی با بیان اینکه اولویت دوم ما در سال ۹۷ مبارزه با اراذل و اوباش و افراد شروری است که امنیت جامعه را به خطر انداخته‌اند، گفت: یکی از جرایم نگران‌کننده در سبزوار نزاع‌های فردی است که این امر ناشی از تعصبات بی جای فامیلی و عدم نظارت و کنترل خانواده‌ها است.
وی افزود: تا پایان اردیبهشت با افراد شرور برای حفظ امنیت اجتماعی در جامعه به شدت برخورد می‌شود چرا که برخی افراد، حقارت‌های دوران کودکی خودشان را می‌خواهند با عربده کشی در بزرگسالی و با از بین بردن امنیت جامعه جبران کنند و رفتار پلیس با اینگونه افراد متفاوت خواهد بود.

اعتماد بی‌جا؛ بیشترین آسیب در فضای مجازی/ والدین مراقب باشند
فرمانده انتظامی سبزوار، گفت: بیشترین آسیب را افراد فعال در این حوزه از اعتماد بی‌جا به هم‌سن و سالان خودشان و رابطه غیرمعقول اجتماعی می‌بییند.
وی با ابراز اینکه متأسفانه بعد از وقوع بحران و خطر، پلیس در جریان برخی از این موارد قرار می‌گیرد، اضافه کرد: کلاهبرداری، اخاذی و برداشت از حساب‌های بانکی اولویت اول جرایم سایبری است.
هاشمی با تأکید بر اینکه در برخورد با این نوع جرایم گاهی به باندهای بزرگ فعال در زمینه کلاهبرداری و اخاذی در کشور رسیدیم، عنوان کرد: از این موارد می‌توان به باند کلاهبرداری خرم‌آباد، باند سمنان و دزفول که در سبزوار و تربت‌حیدریه فعالیت داشتند، اشاره کرد.
وی با تأکید بر هوشیاری و مراقبت خانواده‌ها از فرزندان خودشان، گفت: باید نقش نظارتی والدین و آموزش و پرورش پرنگ‌تر شود و وقتی والدین در منزل به تغییرات فرزندان خودشان بی‌توجه باشند و اقدام مناسبی برای برخورد و پیشگیری نداشته باشند این مشکل به اجتماع منتقل شده و برخی توقع دارند تمام کارها را در این زمینه نیروی انتظامی انجام بدهد در حالی که نباید نقش پرورش را در مدارس نادیده گرفت.
فرمانده انتظامی سبزوار با بیان اینکه راه‌اندازی هرگونه کاروان شادی، عروسی و انسداد خیابان جرم است، تصریح کرد: سنت غلطی در جامعه در این رابطه رایج شده که برای مقابله با آن نیاز به ظرافت خاصی است و در این رابطه نیازمند کمک هنرمندان و نویسندگان برای آگاه سازی و اصلاح روش‌های غلط هستیم.
وی با اشاره به وجود یکصد نوع مأموریت برای نیروی انتظامی، گفت: رسانه‌ها می‌توانند همراه با پلیس در اطلاع‌رسانی دقیق به مردم در کاهش جرایم مؤثر باشند.
هاشمی درباره عملکرد نیروی انتظامی این شهرستان در سال گذشته، عنوان کرد: تلفات ۲۴ نفری سال ۹۳ را در ایام چهارشنبه سوری در سال ۹۶ به صفر رساندیم که آموزش شش هزار نفر دانش‌آموز قبل از چهارشنبه‌سوری و اطلاع‌رسانی به موقع به مردم از طریق مساجد و دانشگاه‌ها نقش مؤثری در پیشگیری از حوادث داشت.
وی با تأکید بر اینکه هر چقدر آموزش بیشتر باشد، همکاری و مشارکت مردم با توجه به آگاهی با پلیس بیشتر است، گفت: اگر آگاهی باشد، مردم مولد امنیت هستد و پلیس هیچگاه در مقابل مردم نیست، در کنار مردم همیشه حضور دارد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.