اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 30 فروردين 1397 / کد مطلب: 12853 / نظرات: 0


110 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی هدفگذاری شد


110 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی هدفگذاری شد  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: جهت تداوم تولید، ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی امسال ایجاد 110 هزار فرصت شغلی در این استان هدفگذاری شده است.

سید جواد حسینی روز پنجشنبه در مراسم معارفه فرماندار جدید شهرستان داورزن افزود: پارسال 133 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد شد که معادل 16 در صد اشتغال کشور بوده است.
وی ادامه داد: هم اینک 300 هزار بیکار و جوان جویای کار در خراسان رضوی فاقد شغل هستند. امسال تلاش می شود با تدوین سیاستهای راهبردی استان این آمار کاهش یابد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: پارسال برای نخستین بار میزان بیکاری در این استان تک رقمی شد و همچنین حجم صادرات کالا از خراسان رضوی به خارج کشور 12 درصد رشد داشت. پارسال همچنین جهت حمایت از تولید ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز 23 درصد افزایش یافت.
وی در ادامه به وضعیت امنیتی اشاره و بیان کرد: با وجود ناامنی پیرامون مرزهای ایران و در کشورهای منطقه جمهوری اسلامی به برکت ولایت فقیه، انسجام ملی، خون شهدا و تلاش نیروهای مسلح و امنیتی امنیت بی نظیری دارد. پارسال حتی یک چالش جدی که امنیت کشور را با مشکل مواجه کند مشاهده نشد.
حسینی همچنین یکی از برنامه های جدی دولت در بحث امنیت را کاهش نارضایتی مردم اعلام و بیان کرد: کمیسیون بررسی نارضایتیهای اجتماعی ایجاد شده تا نارضایتی مردم در سطح اجتماعی حل شود و مشکلات به مرحله امنیتی نرسد. جهت تکریم ارباب رجوع و تحقق حقوق شهروندی نیز میزهای خدمت حضوری و الکترونیکی ایجاد می شود.
وی همچنین گفت: ناآرامیها دی ماه سال قبل برخی را به طمع انداخته است. دشمن در سه موضوع ناکارآمد جلوه دادن نظام، ناامیدی در مردم و سلب اعتماد از مردم تلاش می کند. برای مقابله با توطئه دشمن، مسئولان و مدیران با انعکاس خدمات نظام و دولت در پی جلب اعتماد بیشتر مردم و کاهش نارضایتیهای اجتماعی حرکت برآیند.
معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه به ظرفیتها و کمبودهای داورزن نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به محرومیت این شهرستان باید سرانه اعتبارات آن افزایش یابد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: طی چهار سال گذشته ادارات زیادی در داورزن استقرار یافته امد. امروز این شهرستان در بخشهای مختلف توسعه یافته است.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: در بخش خدمات عمومی هم اینک تنها دو روستای شهرستان محروم از شبکه آبرسانی است و تا شهریور آتی تمام روستاهای داورزن از مزایای شبکه گازرسانی بهره مند می شوند و شهرک صنعتی آن نیز به سرانجام رسیده است.
در این مراسم سید غلامعلی پیشبین به عنوان فرماندار جدید داورزن معرفی و از زحمات رضا فلاحی فرماندار پیشین این شهرستان تقدیر شد.
مرکز شهرستان 21 هزار نفری داورزن در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد واقع است. داورزن که پیشتر یکی از بخشهای شهرستان سبزوار بود مرکب از دو بخش مرکزی و باشتین، ۴۰ روستا و 18 هزار نفر جمعیت روستانشین اواخر سال 1391 به شهرستان ارتقا یافت. ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.