اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12859 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:


ساخت کشتارگاه مدرن صنعتی نیاز سبزوار است


ساخت کشتارگاه مدرن صنعتی نیاز سبزوار است  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به مشکلات بهداشتی و زیست ‌محیطی کشتارگاه‌ کنونی این شهر گفت: ساخت کشتارگاه صنعتی مدرن برای سبزوار یک ضرورت است و متولیان امر باید زودتر در این خصوص اقدام کنند.
 احمد برادران، در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان سبزوار با اشاره به اینکه مجوز ساخت کشتارگاه صنعتی سبزوار دیماه گذشته صادر شده، افزود: این در حالی است که هنوز شرکت متقاضی ساخت کشتارگاه، تاکنون برای جانمایی و انتخاب زمینی برای این طرح نیز اقدام نکرده است.
وی تصریح کرد: سبزوار از قطبهای دامپروری خراسان رضوی است که روزانه 280 راس دام سبک و سنگین در آن کشتار می شود اما همچنان از یک کشتارگاه صنعتی مدرن محروم است.
برادران ادامه داد: 14 سال قبل زمینی به مساحت 20 هکتار در این شهرستان برای ساخت کشتارگاه صنعتی در اختیار یک سرمایه گذار قرار گرفت که پس از سالها بلاتکلیفی و تعلل، از این موضوع خلع ید شد.
فرماندار سبزوار با بیان اینکه امروز بیماری های غیرواگیر تهدید اصلی سلامت شهروندان است، خاطرنشان کرد: شیوع این بیماری ها بر اثر سبک زندگی، نوع تغذیه و کم تحرکی است که مقابله با آن نیازمند خود مراقبتی و ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است.
فرماندار ویژه سبزوار گفت: به عنوان رئیس کارگروه سلامت شهرستان در حوزه سلامت با هیچ نهادی تعارف نداریم و با هر اقدامی که سلامت شهروندان را به مخاطره بیندازد، مقابله می کنیم.
وی با اشاره به مشکل فاضلاب در محله 'قلعه نو دهراز' سبزوار نیز گفت: کمیته فنی با حضور دستگاههای مرتبط از جمله شهرداری، آب شهری و امور آب تشکیل شده که نسبت به رفع مشکل این منطقه اقدام می شود.
کشتارگاه دام کنونی سبزوار که بیش از 40 سال از آغاز فعالیت آن می گذرد، تنها مرکز کشتار فعال این شهرستان است که با مساحت 15 هزار مترمربع در فاصله یک کیلومتری شرق فرودگاه سبزوار قرار دارد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.