اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 5 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12862 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار:


احداث کتابخانه در مناطق حاشیه نشین ضرورت فرهنگی است


احداث کتابخانه در  مناطق حاشیه نشین ضرورت فرهنگی است معاون استاندار وفرماندار ویژه سبزوار با بیان اینکه مناطق حاشیه نشین این شهر با حدود یک چهارم وسعت شهری فاقد کتابخانه عمومی است گفت: احداث کتابخانه در  مناطق حاشیه نشین ضرورت فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سبزوار، احمد برادران روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی سبزوار که با حضور مدیر کل کتابخان های عمومی خراسان رضوی برگزار شد، افزود: بر اساس مصوبه فرهنگی شورای اسلامی، در پارک های حاشیه شهر زمین رایگان به خیرین واگذار می شود تا نسبت به احداث کتابخانه با نامگذاری کتابخانه به نام خود اقدام کنند.
وی تصریح کرد:  توجه به موضوع کتابخانه ها و کتابخوانی سبب کاهش آسیب اجتماعی و ناهنجاریها در سطح جامعه می شود.
فرماندار ویژه سبزوار گفت: همچنین  ضرورت احداث کتابخانه مرکزی در سبزوارازسالها قبل یکی ازمطالبات جدی مسئولان و اهالی فرهنگ در این شهرستان بوده است که این موضوع در مرحله انتخاب زمین قرار دارد.
شهردار سبزوار نیز گفت: حق بهره برداری و انتفاع کتابخانه ناوی پس از طی مراحل قانونی و تنظیم تفاهم نامه به انجمن کتابخانه های عمومی واگذار می شود.
سید علی کوشکی افزود: کتابخانه ناوی در سال 1377 به مساحت 2 هزارو 500متر مربع با زیر بنای 1400 متر شروع به فعالت نمود که تاکنون به صورت مشارکتی با شهرداری سبزوار اداره می شد.
شهرستان سبزوار دارای 9 کتابخانه عمومی نهادی و هفت کتابخانه مشارکتی است و بیش از 260 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه ها موجود است.
به گزارش ایرنا مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان ‌رضوی هم گفت: هم اکنون 28 طرح نیمه تمام کتابخانه ای در این استان وجود دارد که تکمیل آن نیازمند 200 میلیارد ریال اعتبار است.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی سبزوار، اولویت این اداره را تکمیل طرحهای نیمه تمام خواند و افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرحها 35 درصد است که از این میان 2 کتابخانه که توسط اداره راه و شهرسازی اجرا می شود، تکمیل شده و بزودی به بهره برداری می رسد.
فرماندار سبزوار نیز در این مراسم با اشاره به محروم بودن برخی مناطق هدف و حاشیه شهر سبزوار از کتابخانه گفت: ساخت کتابخانه در محلات شرق عیدگاه، نیروگاه، کلاته سیفر، صالح آباد، اسلام آباد و جعفر آباد از مطالبات شهروندان است.
احمد برادران افزود: هم اکنون این شهرستان کمتر از 6 هزار متر مربع فضای کتابخانه ‌ای دارد که بر اساس جمعیت 306 هزار نفری آن افزایش چهار برابری کتابخانه های عمومی سبزوار ضروری است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.