اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12872 / نظرات: 0

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور:


بازنگری قوانین شوراهای اسلامی ضروری است


بازنگری قوانین شوراهای اسلامی ضروری است
عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور در مجلس شوراي اسلامي از عملکرد شوراي عالي استان‌ها در خصوص ارائه طرح و لايحه به مجلس شوراي اسلامي انتقاد کرد و گفت: طي دو سال اخير، تنها يک لايحه از سوي شوراي عالي استانها به مجلس شوراي اسلامي ارسال‌شده است.

حسین مقصودی امشب در مراسم گرامیداشت 9 اردیبهشت‌ماه روز ملی شوراها که با حضور اعضای شوراهای شهر و روستا در تالار کاشفی سبزوار برگزار شد، اظهار کرد: قوانین شهرداری‌ها در سال 1342 به تصویب رسیده و این قوانین به دلیل تغییر شرایط جامعه و افزایش جمعیت شهری نیازمند تغییرات اساسی و بنیادین است.

وی افزود: در ابتدای تصویب این قانون، حدود 70 درصد مردم در روستاها و 30 مردم شهرها سکونت داشتند، ولی اکنون، 72 درصد مردم در مناطق شهری و 28 درصد در روستاها زندگی می‌کنند، بنابراین قوانین شوراها و شهرداری‌ها باید بازنگری شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کنار نمایندگان مجلس، شورای عالی استان‌ها نیز می‌تواند در خصوص ایجاد یا تدوین قوانین جدید لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

وی از عملکرد شورای عالی استان‌ها در خصوص ارائه طرح و لایحه به مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و گفت: شورای عالی استان‌ها همتراز با هیات دولت می‌تواند به مجلس شورای اسلامی، لایحه ارسال کند، ولی طی دو سال اخیر تنها یک لایحه از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس شورای اسلامی ارسال‌ شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه امروزه آموزش قوانین و مقررات کشور برای اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود ندارد و شورای عالی استان‌ها به‌دلیل نبود افراد بادانش و باسواد، عملکرد مناسبی در ارائه لایحه ندارد.

وی بیان کرد: بر اساس قانون امسال مجلس شورای اسلامی برای تأثیرگذاری بیشتر شورای عالی استان‌ها فقط افراد دارای مدرک کارشناسی می‌توانند در این شورای حضور یابند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه نمایندگان مجلس به موضوع معیشت اعضای شوراها، عظمت و جایگاه شوراها تأکید کرد و یادآور شد: مدیریت مجلس محلی با 186 امضای نمایندگان مردم به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ارسال‌ شده و در مرحله بررسی قرار دارد.فارس



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.