اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12877 / نظرات: 0


سه هزار میلیارد ریال تسهیلات در خراسان رضوی پرداخت شد


 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: پارسال سه هزار میلیارد تسهیلات قرض الحسنه شامل منابع حمایتی، اعتبارات کمیته امداد، بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید و مشاغل خانگی در سطح این استان پرداخت شد.
محمد سنجری در مراسم تقدیر از کارگران نمونه شهرستان سبزوار افزود: همچنین در تبصره ماده 18 تسهیلات ارزان قیمت 18 میلیارد ریال به خراسان رضوی اختصاص یافت که هفت درصد آن از سوی دولت پرداخت شد.
وی ادامه داد: بهمن ماه پارسال دو هزار و 130 میلیارد ریال در مرحله نخست برای اشتغال پایدار مناطق روستایی با سود چهار تا شش درصد تخصیص یافت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی همچنین گفت: برای رونق تولید شهرستان سبزوار نیز پارسال هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت اختصاص داده شد.
وی همچنین هفته کار و کارگر را فرصتی برای تجلیل از تلاشهای موثر این قشر ذکر و بیان کرد: همه سال متعلق به کارگران است زیرا هر آنچه طی سال مصرف می کنیم حاصل دسترنج کارگران است.
سنجری به شعار سال نیز اشاره و بیان کرد: دولت با حمایت از تولید، بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تولید و تامین منابع سرمایه در گردش گامهای خوبی جهت عملیاتی نمودن شعار سال حمایت از کالای ایرانی برداشته است.
وی افزود: کارگران نیز باید با تولید کالای باکیفیت، افزایش بهره وری و کاهش بهای تمام شده کالا، ضایعات کمتر و افزایش خدمات پس از فروش بستر حمایت از تولیدات داخلی را فراهم کنند.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: امروز جنگ بین کشورها اقتصادی است و دولت و مجلس به این نتیجه رسیدند که مبارزه با غول فساد و بیکاری با تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و عمل به منویات مقام معظم رهبری ممکن می شود.
حسین مقصودی افزود: مردم باید نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند و با خرید کالای ایرانی به حمایت از کارگران و اشتغال کشور کمک کنند.
دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس نیز گفت: با ترویح فرهنگ استفاده از کالای ایرانی امنیت شغلی کارگران تضمین می شود.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: با حمایت دولت از کارآفرینان و ارائه تسهیلات رونق تولید و سرمایه در گردش صنعت سبزوار در سالهای اخیر رشد پنج برابری داشته است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس به بخش کارگری توجه خاصی دارد چنانکه افزایش حقوق امسال کارمندان بین شش تا 15 درصد بود اما در بخش کارگری افزایش حقوق 20 درصد است.

* تعیین تکلیف تعاونیهای غیرفعال
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: حدود شش هزار تعاونی ثبت شده در این استان به دلیل پایان مدت فعالیت غیرفعال شده اند که امسال تعیین تکلیف می شوند. هم اینک هفت هزار تعاونی فعال در بخشهای روستایی، توسعه و عمران شهری، چندمنظوره حمایت کننده و صنوف در خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند.
سنجری به 'طرح تعاون روستا' نیز اشاره و بیان کرد: این طرح مصوبات ستاد فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی است که متناسب با مزیتهای روستاها در 136 تعاون روستایی خراسان رضوی هدفگذاری شده است. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.