اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 14 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12883 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


شاه کلید حل اشتغال کشور حمایت از تولید ملی است


شاه کلید حل اشتغال کشور حمایت از تولید ملی است  امام جمعه شهرستان سبزوار در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه حتی برخی از کشورهای غیرمسلمان از تولیدات ملی خود با تعصب حمایت می‌کنند و ما وظیفه داریم از کالاهای ایرانی حمایت کنیم، گفت: شاه کلید حل اشتغال کشور، حمایت از تولیدات ملی است.
 حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه شهرستان سبزوار در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاردهم اردیبهشت ماه این شهرستان در شرح دعای مکارم الاخلاق، اظهار کرد: عجب و خودپسندی باعث نابودی اعمال انسان و نفوذ شیطان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با زیاد شمردن ثواب اعمال نیک در انسان غرور و خودپسندی دامن انسان را می‌گیرد، افزود: این رفتار باعث می‌گردد که گناه در چشم انسان کوچک شود.
وی با تأکید بر خدمات شیخ صدوق و شیخ کلینی در خدمت به تشیع گفت: مرحوم کلینی با نوشتن کتاب اصول کافی و جمع آوری احادیث فقهی و اخلاقی خدمت بزرگی به شیعیان جهان انجام داد.
استاد خارج مدرسه اهل البیت(ع) سبزوار تصریح کرد: از دیگر علمای بزرگی که خدمت زیادی به تشیع کردند می‌توان به جمع آوری شش هزار روایت توسط مرحوم شیخ صدوق اشاره کرد که در سختی روزگار آن دوران توانستند فرهنگ تشیع را حفظ کنند.
حجت‌الاسلام مقیسه با بیان اینکه تشیع دارای مبانی قوی است و در شبکه‌های اجتماعی با ایجاد یک شبهه از بین نخواهد رفت، عنوان کرد: جوانان با دریافت شبهه در فضای مجازی به متخصص علوم دینی مراجعه کنند و به راحتی ذهن خودشان را درگیر این شبهات نکنند و اجازه نفوذ شبهات به ذهنشان را ندهند.

شاه کلید اشتغال، حمایت از کالای ایرانی
خطیب جمعه سبزوار با تاکید بر اینکه انسان‌هایی با عقاید پاک، افراد والا و ولایتی تربیت می‌کنند، اضافه کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی مردم با تعصب از تولیدات داخلی حمایت و مصرف کنند.
نماینده ولی فقیه در سبزوار با ابراز اینکه شاه کلید حل اشتغال در کشور حمایت از کالای ایرانی است، گفت: حتی در کشورهای غیر مسلمان نیز برخی افراد تعصب خاصی برای مصرف تولیدات کشور خودشان دارند و ما که ادعای مسلمانی داریم باید از تولیدات ملی حمایت کنیم.
وی با اشاره به حمایت علما و روحانیون در طول تاریخ از کالاهای بومی و وطنی، افزود: اگر بازار ما مصرف کالاهای خارجی شود مسمانان ذلیل خواهند شد.
حجت‌الاسلام مقیسه با بیان اینکه رئیس جمهور محترم روز یکشنبه به سبزوار سفر خواهد کرد، اظهار کرد: مردم با حضور در ورزشگاه شهید مطهری این شهرستان در شانزدهم اردیبهشت به استقبال رئیس جمهور کشورمان خواهند رفت.
وی اضافه کرد: مسئولان اجرایی با تبعیت از رهبر معظم انقلاب و اجرای سخنان امام راحل(ره) متحد و منسجم شوند تا در آینده‌ای نزدیک به عظمت و رشد بیشتری برسیم.ایکنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.