اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 15 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12887 / نظرات: 0

نماینده مردم جوین در مجلس شورای اسلامی


عمران و آبادانی جوین در گرو کارخانه فولاد


عمران و آبادانی جوین در گرو کارخانه فولاد  نماینده مردم شهرستان جوین، جغتای، سبزوار وخوشاب در مجلس شورای اسلامی گفت: فقط در آمد حاصل از ارزش افزوده کارخانه فولاد شهرستان جوین عمران و آبادانی در سطح شهرستان و شهرهای نقاب و حکم آباد را رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در آستانه سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان خراسان رضوی و شهرستان جوین برای افتتاح فاز اول بزرگترین کارخانه فولادجوین نماینده مردم شهرستان جوین در مجلس شورای اسلامی طی نشستی با اعضای شورای اسلامی شهرنقاب و شورای اسلامی شهرستان جوین و جمعی از معتمدین مطالبات مردم شهرستان جوین را بررسی کردند.  

در این نشست ابتداء نماینده مردم شهرستان جوین، جغتای و سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی طرح فولاد جوین در سال ۸۴ کلید خوردو فاز اول آن به دست ریاست جمهوری ظرف چند روز آینده افتتاح می شود.  

رمضانعلی سبحانی فر خاطر نشان کرد: افتتاح فاز اول فولاد نیاز به زیر ساخت های جدیدی همچون ایجاد بزرگ راههای مواصلاتی و راه آهن دارد، که ارتباط ریلی در آینده نزدیک بر قرار خواهد شد، ولی راههای مواصلاتی منتهی به شهرستان جوین و کارخانجات فولاد، جمکو، اسید سیتریک و کارخانه قند جوین نیاز به نگاه ویژه رئیس جمهور و همراهان وی در در این سفر دارد.  

وی تاکید کرد: با راه اندازی فاز اول فولاد و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم با ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار داخلی و خارجی که واحد ریخته گری و ذوب آهن را فعال کرده،  چهره شهرستان جوین را دگرگون خواهد کرد.  

وی تصریح کرد: ارزش افزوده کارخانه فولاد شهرستان جوین عمران و آبادانی در سطح بخش های مرکزی و عطاملک به ویژه شهرهای نقاب و حکم آباد رقم خواهد زد.  

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: پروژه محور مواصلاتی قلعه نو شفیع آباد، انداده، نقاب، حکم آباد، رحمت آباد و سلطان آباد یکی از پروژه های ملی است که از دهه ۷۰ شروع شده و پس از اجرای ۳ قطعه از شفیع آباد تا انداه بقیه قطعه ها نیمه تمام رها شده است.  

سبحانی فر وعده داد: ادامه اجرای محور مواصلاتی نقاب، حکم آباد، رحمت آباد وسلطان آبادکه از مطالبات جدی مردم حوزه انتخابیه است که از رئیس جمهور خواهم خواست، نسبت به ادامه قطعه ۴ و۵ دستور مستقیم صادر نمایند.  

وی اظهار داشت: این محور ارتباطی شریانی حیاتی است، که ۵ شهرستان خوشاب، جوین، جغتای، گرمه و جاجرم را با محوریت شهرستان جوین به استان های خراسان شمالی، مازندران، گلستان و سمنان و خراسان رضوی متصل می کند.  

رئیس شورای شهر نقاب گفت: خواسته مردم شهر نقاب اجرای عملیاتی بیمارستان قمر بنی هاشم از ۳۲ تخت به ۶۴ تخت خواب است.  

موسی الرضا شمس آبادی اظهار داشت: در حال حاضر بیمارستان با ۳۲ تخت پاسخگوی جمعیت ۶۰ هزارنفری شهرستان جوین نیست، که نگرانی مردم در این مورد افزایش پیدا کرده است.  

وی اظهار امیدواری کرد که سفر ریاست جمهوری برای شهرستان جوین وشهر نقاب خیر و برکت به همراه داشته باشد.  

رئیس شورای شهرستان جوین گفت: محورهای مواصلاتی شهرستان جوین خطر آفرین است و همه روزه شاهد حوادث ناگواری هستیم.  

علیرضا عباس آبادی خاطر نشان کرد: در ۲ماه گذشته چندین حادثه در محور نقاب به حکم آباد اتفاق افتاده که منجر به فوت ۵ نفر و مجروح شدن بیش از ۱۰ نفر شده است.  

سخنگوی شورای شهرستان جوین از نماینده مجلس در خواست کرد که ردیف اعتباری اختصاصی به پروژه های شهرستان جوین را اعلام کند.  

مهدی زمانی تصریح کرد: متاسفانه در ردیف اعتباری بودجه سال ۹۷ حتی یک ریال برای پروژه های  شهرستان جوین منظور نشده است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.