اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 21 آذر 1390 / کد مطلب: 1289 / نظرات: 0

مدیر جهاد كشاورزی سبزوار:


كشت مكانیزه 10 هزار هكتار اراضی زیر كشت گندم وجو آبی در برنامه است


كشت مكانیزه 10 هزار هكتار اراضی زیر كشت گندم وجو آبی در برنامه است
 معاون سازمان و مدیر جهاد كشاورزی سبزوار گفت: كشت مكانیزه 10 هزار هكتار اراضی زیر كشت گندم و جو آبی این شهرستان در سال جاری در برنامه است. 
   
 مهندس 'محمد جواد ایزدیان' روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا با اظهار اینكه این رقم معادل حدود 30 درصد از اراضی زیر كشت این محصولات در سبزوار افزود: این اقدام همزمان با كشت پائیزه گندم و جو آغاز شده و ادامه دارد.

وی كاهش هزینه ها به ویژه كاهش بیش از 60 درصدی هزینه سوخت، كاهش مصرف بذر و كود شیمیایی و افزایش راندمان در واحد سطح را از مزایای كشت مكانیزه عنوان كرد و افزود: استفاده از این شیوه كشت بویژه پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت سوخت به سود كشاورزان است.

این مسوول اظهار داشت: دو شركت مكانیزاسیون در سبزوار از محل اعتبارات طرح هدفمندی یارانه ها مجهز به دستگاه كشت مستقیم شده و افراد حقیقی هم در این راستا اقدام كرده اند.

مدیر جهاد كشاورزی سبزوار ضمن توصیه كشاورزان این شهرستان برای خارج شدن از وضعیت كشاورزی سنتی، گفت: خوشبختانه پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها رغبت كشاورزان به استفاده از شیوه های نوین در حوزه كشت و آبیاری محصولات بیشتر شده و شاهد انقلابی در سیستم های آبیاری نوین بوده ایم .

35 هزار هكتار از اراضی كشاورزی سبزوار زیر گشت گندم و جو آبی قرار دارد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.