اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12891 / نظرات: 0

همزمان با سفر رئیس جمهور به سبزوار


۱۸طرح بهداشتی درمانی توسط وزیر بهداشت به بهره برداری رسید


۱۸طرح بهداشتی درمانی توسط وزیر بهداشت به بهره برداری رسید  ۱۸طرح بهداشتی درمانی در راستای گسترش برنامه تحول نظام سلامت و افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش قدس آنلاین همزمان با سفر دکترروحانی رئیس جمهور محترم  و هیات دولت تدبیر و امید به دیار سربداران ۱۸ طرح بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستان های غرب خراسان رضوی با حضور دکترسید حسن هاشمی افتتاح شد.

مقام عالی وزارت بهداشت در این سفر کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی سبزوار را افتتاح کرد. این مرکز در سه طبقه و با زیر بنای دو هزارو ۷۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال ساخته شده است. در این کلینیک ۳۵ متخصص و فوق تخصص در ۱۴ رشته خدمات تشخیصی، سرپایی، امور آزمایشگاهی، سونوگرافی، فیزیوتراپی، پیشگیری و مراقبت از زخم، اختلالات خواب، طب پیشگیری و ارتقاء سلامت را طی نوبت صبح و بعد از ظهر به مراجعه کنندگان ارائه می دهند.

دکتر سید حسن هاشمی همچنین همراه سرای بیماران مراکز آموزشی درمانی واسعی و امداد شهید دکتر بهشتی را افتتاح کرد. این مراکز  که دارای ۲۴ واحد مسکونی و اقامتی است با مشارکت خیرین نیک اندیش جهت رفاه همراهان بیماران شهرستانی احداث شده است.

دکتر هاشمی در ادامه در شهر ششتمد حضور یافت و مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی با امکانات بستری این شهر را افتتاح کرد. این مرکز در فضای یکهزار و ۳۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال ساخته شده است.  مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی ششتمد با ۱۲ تخت اورژانس و بستری و بخش های آزمایشگاه، دندانپزشکی، خدمات پرستاری، روان شناسی، تغذیه و داروخانه آماده ارائه خدمات شایسته در طول شبانه روز به مردم این منطقه می باشد.

 وزیر بهداشت سپس از طریق ویدئو کنفرانس خانه بهداشت عباس آباد ملک شهرستان جوین، بخش رادیولوژی دیجیتال بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان جغتای، خانه بهداشت دیوانگاه شهرستان خوشاب و مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی با امکانات بستری شهر روادب را به بهره برداری رساند. با افتتاح مراکز درمانی ششتمد و روداب ۳۸ هزار نفر از مردم این دو شهر و روستاهای تحت پوشش از خدمات درمانی بهداشتی بهره مند شدند.

 بخش های ICU۳ و ایزوله فشار منفی مرکز آموزشی درمانی واسعی، واحد باز توانی قلب بیمارستان حشمتیه، پایگاه های بهداشتی حشمتیه و ابوذر،  کلینیک درمانی دیابت خیریه حفیظ سبزوار، خانه بهداشت آریان روداب، آزمایشگاه مرکز بهداشتی درمانی نوده انقلاب و خانه بهداشت نوروزی شهرستان خوشاب، پایگاه دوم اورژانس شهرستان جغتای.دیگر پروژه های افتتاح شده بودند.

وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران از نوسازی و تجهیز تمام خانه های بهداشت تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و اظهار داشت: تاکنون سه هزارو ۵۰۰ خانه بهداشت ساختیم و تا سال جاری نیز دو هزارو ۵۰۰ خانه بهداشت دیگر احداث خواهد شد.

دکتر هاشمی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره تغییرات پرداختی مردم در طرح تحول نظام سلامت در سال ۹۷ گفت: حداکثر تغییرات در میزان پرداختی مردم زیر نرخ تورم در طول سال جاری خواهد بود.

وزیر بهداشت نیز از حمایت و اجرای دقیق بر تعرفه جدید خدمات پزشکی خبر داد و تصریح کرد: هر چند پیشنهاد ما و نظام پزشکی افزایش معادل نرخ تورم بود اما سازمان برنامه متناسب با اعتبارات و بودجه رقم پنج درصد افزایش بود که نه تنها از این میزان حمایت می کنیم بلکه بر اجرای دقیق آن نظارت خواهیم کرد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.