اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 16 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12892 / نظرات: 0

روحانی در سبزوار اعلام کرد:


خروج از برجام پشیمانی تاریخی خواهد بود


خروج از برجام پشیمانی تاریخی خواهد بود    رئیس جمهوری اسلامی ایران به برجام و موضع گیری های رئیس جمهور آمریکا در این خصوص اشاره و بیان کرد: خروج ترامپ از برجام پشیمانی تاریخی برای آمریکا خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در نخستین روز سفر به خراسان رضوی در جمع مردم سبزوار در ورزشگاه شهید مطهری این شهر افزود: به ملت بزرگ ایران و مردم خراسان عرض می کنم آمریکا در برابر ملت ایران کاری از پیش نخواهد برد.
وی ادامه داد: آمریکا همیشه علیه ملت ایران فتنه کرده اما هیچ گاه در برابر عظمت ایران موفقیت به دست نیاورده است. این بار نیز دوباره اشتباه می کند و اگر بخواهد از برجام خارج شود به زودی خواهد دید پشیمانی تاریخی برای او خواهد بود.
رئیس جمهوری گفت: به ملت ایران با صراحت می گویم از چند ماه پیش تمام دستورات لازم به بخش های اجرایی کشور داده شده است، به سازمان انرژی اتمی دستوارت لازم ابلاغ شده و چند روز پیش نیز با مسئولان ارشد این سازمان صحبت کرده ام.
روحانی تاکید کرد: مسیر ما روشن است و در بخش اقتصادی نیز دستورات لازم را گرفته ایم.

* تحریم هسته ای کار اشتباهی بود
دکتر روحانی افزود: در برجام سال 92 بنای دولت و ملت ایران این بود که با ایران هراسی دروغینی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در دنیا ایجاد کرده بود مبارزه کند و به دنیا ثابت کنیم که ملت ایران ملتی صلح طلب است. از این رو موفق شدیم سیاست خارجی را با هزینه کمتر اما با عزت و سربلندی پیش ببریم.
وی ادامه داد: با برجام می خواستیم به مردم دنیا بگوییم تحریم هسته ای علیه ایران کار اشتباهی بوده و دنیا باید از این طرح اشتباه خود عقب نشینی کند.
رئیس جمهوری گفت: همانطور که رزمندگان ایرانی در میدان دفاع مقدس پیروز بودند نشان دادیم دیپلماتهای ایرانی نیز با بهترین توانمندی و منطقی ترین سخنان می توانند پای میز مذاکره مقابل دنیا و شش قدرت بزگ جهان سخن گفته و منطق خود را به کرسی بنشانند.
وی افزود: از آذر ماه سال 92 نخستین گام رفع تحریم در ایران برداشته شد. توانستیم بخشی از تحریم در زمینه پتروشیمی، خودروسازی و فلزات گرانبها را بشکنیم و بخش دیگر تحریم نیز در سال 94 طی توافق نهایی با شش قدرت بزرگ دنیا برداشته شد.
روحانی ادامه داد: صادرات و فروش نفت پس از برجام دو برابر شد، مبادلات بانکی با دنیا آغاز شد و بیمه شرایط عالی خود را پیدا کرد و صادرات و واردات در مسیر درست خود قرار گرفت.
وی گفت: به رغم کارشکنیهای آمریکا، ما به تعهداتی که به دنیا داده ایم عمل کرده ایم. ترامپ سخنان خود را از 15 ماه پیش شروع کرده و مرتب می گوید برجام بدترین توافقی بوده که داشته و به ضرر آمریکا و به نفع ایران است، دولت قبلی آمریکا در برجام دچار اشتباه شده و ایران سر ما کلاه گذاشته است.
رئیس جمهوری افزود: ما در مذاکرات با منطق حرف زده ایم و به توافقی رسیدیم که سازمان ملل متحد نیز آن را تایید کرد.

* متحد هستیم
وی همچنین گفت: در خصوص برجام با وحدت و اتحاد قدم مستحکم و درستی برداشته ایم. ما همه متحدیم و با هم هستیم. در چهار و نیم سال گذشته مردم جهان به ایران بزرگ و قدرتمند بالیدند و افتخار کردند. هیچکس در دنیا نیست بگوید کار ما اشتباه بوده به جز آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان که مدعی هستند برجام اشتباه است.
روحانی افزود: امروز نیز باید با وحدت پیش رویم، آمریکا نسبت به برجام ممکن است چند طرح داشته باشد، یا از برجام خارج شود یا به آن لطمه وارد سازد و یا راه خود را از اروپا جدا کند ولی باید بداند در مقابل تمام توطئه ها ایستاده ایم.
وی همچنین به مشکل ارزی اخیر اشاره و بیان کرد: این یکی از توطئه های آمریکا بود ولی دولت طرح ساماندهی ارز را اجرا کرد و به همان نرخی که اعلام نمود ارز را در اختیار واردکنندگان و کارآفرینان قرار خواهد داد و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

* مشکلی برای اداره کشور وجود ندارد
دکتر روحانی همچنین گفت: طبق پیش بینی درآمد نفتی و غیرنفتی امسال 100 میلیارد دلار و میزان هزینه های کشور 70 میلیارد دلار خواهد بود. آمریکا بداند ملت ایران با پیروی از رهبری فرزانه انقلاب در مقاطع حساس ایستاده است و ترس و هراسی ندارند.
وی افزود: ملت با رهبری فرهیخته و در کنار مسئولان راه پیشرفت و توسعه را ادامه می دهد. آمریکا هیچگاه در مقابل عظمت ملت و نظام ما موفقیت به دست نیاورده است و نمی آورد.
رئیس جمهوری ادامه داد: مردم ایران در 40 سال گذشته با وحدت و همدلی در مسیر نظام و انقلاب گام برداشته اند و امسال نیز مردم و تمام جریانهای سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالیون با وحدت، اتحاد و هماهنگی در مقابل ترامپ و رژیم صهیونیستی ایستاده اند. ترامپ باید بداند ملت ما متحد است.

* مذاکره نمی کنیم
وی همچنین گفت: ملت ایران به عهد خود وفادار است اما به صراحت می گوید راجع به سلاح و دفاع از کشور با کسی مذاکره نخواهیم کرد. هر مقدار سلاح، امکانات و موشک مورد نیاز کشور باشد می سازیم و انبار می کنیم، به کسی ربطی ندارد ملت ایران برای دفاع خود چه تصمیمی اتخاذ کرده است. ما راجع به قدرت و بنیه دفاعی خود با کسی مذاکره نخواهیم کرد.
رئیس جمهوری افزود: در منطقه نیز به دنبال صلح، ثبات و امینت هستیم، دنبال جنگ و تنش نیستیم اما اهل دفاعیم و در مقابل هر توطئه ای قاطعانه دفاع می کنیم.
وی ادامه داد: با ترکیه و روسیه در خصوص وضعیت سوریه و با سایر کشورها نیز در خصوص وضعیت یمن در حال مذاکره هستیم. با تروریسم در هرکجای منطقه باشد مبارزه می کنیم و نمی گذاریم داعش دیگری در منطقه ایجاد کنید.
دکتر روحانی گفت: هفته آینده در زندگی ما تغییری ایجاد نخواهد شد، هر تصمیمی که ترامپ بگیرد در مقابل آن طرح و برنامه داریم و مقاومت می کنیم. ملت آزاد، غیور و مقاوم ایران همواره سربلند و دشمنانش ذلیل خواهند بود.

* خراسان رضوی در ایجاد اشتغال سرآمد است
وی همچنین گفت: خراسان رضوی استان سرآمد در زمینه ایجاد اشتغال در کشور و جزو استان های برتر است؛ پارسال در همه استان های کشور به جز شش استان نرخ بیکاری پایین آمد و وضع اشتغال بهتر شد که یکی از استان های سرآمد در اشتغال خراسان رضوی با ایجاد 124 هزار شغل بوده است.
روحانی ادامه داد: این به معنای تلاش کارآفرینان، بخش خصوصی، مردم، فرهیختگان، معلمان و همه مسئولان اجرایی خراسان رضوی است.
رئیس جمهوری افزود: همچنین پارسال صادرات این استان به خارج از کشور 15 درصد نسبت به سال ما قبل افزایش پیدا کرده است.
رئیس جمهوری گفت: بخش ترانزیت کالا از خراسان رضوی نیز سال گذشته 18 درصد نسبت به سال 95 افزایش یافته و تراز بازرگانی 22 درصد رشد داشته که این به معنای آن است که خراسان رضوی در مسیر رشد و تعالی در حال حرکت است.
وی افزود: خراسان رضوی قطب گردشگری کشور با 30 میلیون زائری است که سال گذشته به زیارت آستان مقدس مولی علی بن موسی الرضا(ع) شرفیاب شدند، ایران بزرگ ما هر چه دارد از برکت مولایمان امام رضا(ع) است.
روحانی ادامه داد: خراسان رضوی قطب کشاورزی است و بسیار خوشحالم که در بخش کشاورزی این استان در زمینه سامانه های نوین آبیاری گام های بسیار ارزشمندی برداشته شده است.
وی اظهار کرد: در طول دولت های گذشته از ابتدای انقلاب تا ابتدای سال 92 کل طرح های مربوط به سامانه نوین آبیاری در خراسان رضوی 110 هزار هکتار بود اما در طول چهار سال گذشته 56 هزار هکتار زمین به سامانه نوین آبیاری مجهز شد که به معنای قدم ارزشمند بخش کشاورزی، کشاورزان و بخش خصوصی است، این مهم با توجه به کم آبی کشور حرکت بسیار ارزشمندی است.
وی گفت: شش هزار و 800 رشته قنات در خراسان رضوی وجود دارد که تصمیم بر احیا و بازسازی حدود چهار هزار کیلومتر داشته ایم که قرار بر احیای حدود دو هزار کیلومتر آن شد که تاکنون بخش زیادی از این بازسازی انجام شده و بخش دیگری در سال های پیش رو اجرا می شود.
رئیس جمهوری افزود: در زمینه انتقال آب با لوله به زمین های کشاورزی نیز گام های خوبی برداشته شده و 75 درصد قول های سفر گذشته ام به خراسان رضوی اجرا شده و بقیه نیز اجرا می شوند.
وی ادامه داد: در سال های پیش رو 500 کیلومتر لوله گذاری در خراسان رضوی انجام می شود که نشانگر توجه خاص دولت به مشکل کم آبی در این استان است.
روحانی گفت: بارش در خراسان رضوی امسال در مقایسه با پارسال 50 درصد کاهش داشته که باید مشکل آب را از این طریق جبران کنیم.
روحانی گفت: خراسان رضوی در محصولات کشاورزی پیشگام و پیشقدم بوده است و رشد خوبی در سال گذشته داشت.
وی در ادامه سخنانش با ابراز خرسندی از حضور در 'شهر عاشقان ولایت و دلدادگان به مولی علی بن موسی الرضا(ع)، شهر و دیار سربداران سبزوار غیور و سربلند ایران، شهرستان های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن' افزود: سبزوار به عنوان شهر چند هزار ساله تاریخ ایران، شهر علم، شهر دانش، فرهیختگان، علما، دانشگاهیان، فیلسوفان، شعرا و مفاخر بزرگ است و شهر ایثارگران و رزمندگان بزرگ و دلاوران قهرمانانی است که در هشت سال دفاع مقدس از سرزمین ایران به خوبی دفاع کردند.
رئیس جمهوری ادامه داد: در این سفر خوشحالم که طرح ها و پروژه های فراوانی به افتتاح خواهد رسید؛ در خراسان رضوی امروز و فردا 436 طرح و پروژه بعد از ماه ها و سال ها تلاش به افتتاح می رسد، یکی از طرح های مهمی که امروز افتتاح خواهد شد پارس فولاد سبزوار است.
روحانی گفت: در این دو روز بیش از 30 هزار میلیارد ریال و حدود 200 میلیون یورو طرح و پروژه افتتاح می شود که این به معنای حرکت اقتصادی مردم غیور خراسان رضوی است
رئیس جمهوری ادامه داد: لازم می دانم از مردم این استان، شهرستان سبزوار و جای جای این دیار به خاطر تلاش و کوشش و فعالیت های ارزشمندشان تشکر کنم.
روحانی خراسان رضوی را قطب صنعتی و فودلاد ایران توصیف و بیان کرد: در بخش های مختلف فولاد در سبزوار، نیشابور و خواف اقدامات خوبی صورت گرفته و توان 12 میلیون تن گندله و 13 میلیون تن کنسانتره در این استان وجود دارد.
وی خطاب به مردم سبزوار گفت: قول می دهم پروژه های مورد تعهد دولت از تکمیل خط راه آهن سبزوار گرفته تا تکمیل بیمارستان حکمتیه و ورزشگاه 15 هزار نفری این شهرستان پایان یابد.
روحانی افزود: به منظور اجرای همه تعهدات در زمینه علم، دانش و بهداشت و درمان، پزشکی، عمران شهری و روستایی و نیز ارتباطات و معادن قدم های ارزشمندی با کمک مردم برداشته می شود.

** همچنین به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور گفت:مردم ایران بدانند هفته آینده در زندگی ما تغییری ایجاد نخواهد کرد و هر تصمیمی که ترامپ بگیرد در برابر آن طرح و برنامه داریم و مقاومت خواهیم کرد.

 حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (یکشنبه) در جمع مردم سبزوار اظهار داشت: در این سفر خوشحالم که طرح ها و پروژه های فراوانی در استان رضوی افتتاح خواهد شد. بعد از ماه ها و سال ها تلاش، ۴۳۶ پروژه و طرح به افتتاح می رسد.

وی افزود: یکی از طرح های مهمی که امروز افتتاح می شود، طرح «پارس فولاد» سبزوار است. در این دو روز، ۳ هزار میلیارد تومان و حدود ۲۰۰ میلیون یورو طرح افتتاح می شود.

روحانی تصریح کرد: این به معنای حرکت اقتصادی مردم غیور استان خراسان رضوی است. من لازم می دانم از مردم این استان و جای جای این دیار، به خاطر تلاش های ارزشمندشان سپاسگزاری کنم.

روحانی با بیان اینکه در ۳۱ استان کشور بجز ۶ استان نرخ بیکاری پایین آمده و وضع اشتغال بهتر شده، اظهار داشت: یکی از استان های سرآمد در اشتغال طی سال گذشته، استان خراسان رضوی با ۱۲۴ هزار اشتغال است که به معنای تلاش کارآفرینان، بخش خصوصی، مردم، فرهیختگان، کارگران، معلمان و همه مسئولین اجرایی این استان است. در سال گذشته صادرات این استان به خارج از کشور نیز ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: بخش ترانزیت کالا از این استان در سال گذشته ۱۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و تراز بازرگانی ۲۲ درصد رشد داشته که به معنای حرکت خراسان رضوی در مسیر رشد و تعالی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه خراسان رضوی قطب گردشگری کشور با ۳۰ میلیون زائر آستان مقدس مولا علی ابن موسی الرضا(ع) در سال گذشته بوده است، تاکید کرد: نه تنها این استان، بلکه ایران بزرگ ما هرچه دارد از برکت مولایمان علی ابن موسی الرضا(ع) است.

روحانی با تاکید بر اینکه در زمینه سامانه های نوین آبیاری قدم های بسیار ارزشمندی برداشته شده، عنوان کرد: در طول دولت های گذشته کل طرح های مربوط به سامانه های نوین آبیاری ۱۱۰ هزار هکتار بود. در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از ۵۶ هزار هکتار مجهز به سامانه نوین آبیاری شده که به معنای حرکت ارزشمند مردم و بخش خصوصی در موضوع کم آبی کشور است.

وی افزود: در این استان بیش از ۶ هزار قنات وجود دارد و تصمیم بر بازسازی و احیا آنها بود که ۲ هزار کیلومتر در نظر گرفته شد و امروز بخش بزرگی از آن اجرا شده و بخش بزرگ دیگری در سال های آینده عملیاتی خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در زمینه انتقال آب با خط لوله قدم های بسیار خوبی برداشته شده، اظهار داشت: امروز ۷۵ درصد آنچه در سفر قبل قول داده شد، انجام شده و بقیه آن نیز اجرا خواهد شد و در سال های آینده ۵۰۰ کیلومتر دیگر لوله گذاری انجام خواهد شد.

روحانی ادامه داد: امسال بارش استان نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش دارد ولی به معنای آن است که دولت توجه خاصی به موضوع کم آبی در این استان دارد.

روحانی گفت: من به مردم شریف سبزوار قول می دهم دولت به تمام پروژه های مورد تعهد خود از تکمیل خط راه آهن به سبزوار گرفته تا تکمیل بیمارستان حشمتیه، تا تکمیل بیمارستان ۱۵ هزار نفری، پایبند است. در حوزه های مختلف راه، نوسازی، پزشکی، آموزش و دیگر حوزه ها دولت با کمک شما عزیزان قدم های ارزشمندی را برداشته و در آینده هم برخواهد داشت.

رئیس جمهور ادامه داد: قرار ما ملت ایران با هم از سال ۹۲ این بود که با ایران هراسی که به دروغ آمریکا و صهیونیست ها در دنیا ترویج کرده بودند، مبارزه کنیم و به مردم دنیا بگوییم ملت ایران ملتی صلح طلب است. ما از سال ۹۲ همه تلاش کردیم که سیاست خارجی خود را با هزینه کمتر اما با عزت و سربلندی به پیش ببریم.

وی تصریح کرد: ما می خواستیم به مردم دنیا بگوییم که تحریم هسته ای علیه ایران کار اشتباهی است و دنیا باید از این طرح نادرست خودش عقب نشینی کند؛ به ویژه قدرت های بزرگ و ما خواستیم به دنیا بگوییم همانطور که رزمندگان ما در میدان دفاع مقدس پیروز شدند، دیپلمات های ما هم با بهترین توانمندی و با هنرمندانه ترین و منطقی ترین سخنان می توانند پای میز در برابر قدرت های بزرگ جهان سخن بگویند و منطق خود را به کرسی بنشانند.

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه دیپلمات های سرافراز ما توانستند به خوبی این کار را انجام دهند، اضافه کرد: ما از آذر سال ۹۲ اولین قدم تحریم را شکستیم که آن تحریم پتروشیمی، تحریم خودروسازی، تحریم در حوزه فلزات گران بها بود. اینها تحریم هایی بود که پیش از سال ۹۰ در ایران شروع شده بود و ما در آذر ۹۲ بخشی از این تحریم ها را به لطف خداوند شکستیم.

روحانی ادامه داد: ما بخش دیگری از تحریم را در سال ۹۴ و با توافق با شش قدرت جهانی شکستیم، یعنی فروش نفت ما دو برابر شد، مبادلات بانکی ما کمابیش با دنیا آغاز شد، بیمه ما شرایط عادی خودش را پیدا کرد، صادرات و واردات ما در مسیر درست خود قرار گرفت و این ها علیرغم این بود که آمریکایی ها متاسفانه در همه مراحل به تعهدات خود درست عمل نکردند و کارشکنی داشتند.

رئیس جمهور گفت: ما در طول این مدت به تعهداتی که به دنیا داده بودیم عمل کردیم و امروز  پس از ۵ سال از سال ۹۲ تا امروز به نقطه ای رسیدیم که شما مردم غیور باید از آن مطلع باشید.

رئیس جمهور گفت: این آقایی که جدیدا به عنوان رئیس جمهور آمریکا سخنان خودش را از ۱۵ ماه پیش شروع کرده بود و مرتب می گوید برجام بدترین توافق تاریخ آمریکا بوده، مداوم می گوید این توافق فقط به نفع ایران است و به ضرر آمریکا و دائما این طور مطرح می کند که دولت قبلی آمریکا در برجام دچار اشتباه شده است و ایران بر سر ما کلاه گذاشته است.

وی ادامه داد: ما سر کسی کلاه نگذاشتیم، ما با منطق حرف خودمان را مطرح کردیم و با ۶ کشور پای میز مذاکره بودیم و شورای امنیت سازمان ملل هم آن را تصویب کرده است.

رئیس دولت دوازدهم تصریح کرد: ما همه با کمک هم قدم های درست و محکمی تاکنون برداشته ایم و در طول این مدت چهار سال و نیم مردم جهان به ایران بزرگ به عنوان یک قدرت افتخار کرده اند و هیچ کس در دنیا نیست که بگوید کار ما اشتباه بوده است. یک کشور کوچک و یک رژیم و یک کشور دیگر هست که می گویند برجام اشتباه بوده و بقیه دنیا همه می گویند کار ما درست بوده است؛ آمریکا یکی از آن کشورهاست، رژیم منحوس صهیونیستی یکی دیگر و سومین آنها عربستان است.

رئیس جمهور بیان کرد: تا امروز همه ملت از اقشار مختلف از دولت حمایت کرده اند و جا دارد از رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح، کلیه دستگاه ها و نهادها تشکر کنم چرا که همه دست به دست هم دادیم تا امروز به اینجا برسیم.

روحانی گفت: امروز آمریکایی ها نسبت به برجام ممکن است چند طرح را مد نظر داشته باشند؛ یا از برجام خارج شوند، یا به برجام لطمه بزنند یا اینکه اروپا به طور کامل از آمریکا جدا شود.

وی افزود: آمریکا در برابر ملت ایران کاری از پیش نخواهد برد. آمریکا همیشه در طول ۴۰ سال گذشته، علیه ملت ایران فتنه کرده است اما هیچ گاه در برابر عظمت نظام و ملت ما موفقیتی به دست نیاورده است و این بار هم آمریکا دوباره خطا و اشتباه می کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: آمریکا اگر بخواهد از برجام خارج شود، به زودی خواهد فهمید که پشیمانی تاریخی برای او خواهد بود.

روحانی گفت: از چند ماه پیش، تمام دستورات لازم به بخش های اجرایی کشور داده شده است. به سازمان انرژی اتمی دستورات لازم ابلاغ شده و چند روز پیش باز هم با مسئولان ارشد این سازمان درباره برنامه های آینده صحبت کردم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسیر ما روشن است اظهار داشت: بخش اقتصادی دستورات لازم را گرفته است. اینکه شما می بینید دولت طرح جدیدی برای ساماندهی ارز اتخاذ کرد، بر این مبنا بود که آمریکا بفهمد اگر بخواهد هر توطئه ای علیه ملت ما اجرا کند، مردم ما باید خیالشان برای واردات و برای آنچه برای تولید کشور و خدمات مورد نیاز است، راحت باشد.

روحانی تاکید کرد: دولت با قدرت ارز را با همان قیمتی که اعلام کرده، در اختیار واردکنندگان و کارآفرینان قرار می دهد و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جمهور گفت: ما در سال ۹۷، صد میلیارد دلار درآمد نفتی و غیر نفتی خواهیم داشت و مخارج ما از ۷۰ میلیارد دلار بیشتر نیست. بنابراین ما مشکلی به نام ارز برای اداره سال ۹۷ و اداره کشور به هیچ عنوان نداریم.

وی با بیان اینکه تبلیغات آمریکایی ها و صهیونیست ها سراسر واهی است گفت: ملت ایران از شما و توطئه های شما ترسی ندارد. ملت بزرگ ما با مسئولین و با رهبری فرهیخته کشور، به راه پیشرفت و توسعه ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور تصریح کرد: بنابراین ما به مسیر نظام و انقلاب خود در سال چهلم انقلاب با وحدت و هماهنگی، امروز دیگر جناح راست و چپ، اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدالی امروز همه با هم هستیم و دست به دست هم داده ایم. ترامپ و رژیم صهیونیستی باید بدانند که ملت ایران متحد هستند.

روحانی خطاب به آمریکایی ها و اروپایی ها گفت: ملت ما به عهد خود وفادار است اما با صراحت به همه دنیا می گوید، راجع به سلاح و دفاع از کشورمان با کسی مذاکره نخواهد کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما هر مقدار سلاح و امکانات و هر مقدار موشک که مورد نیاز کشور باشد، می سازیم و انبار می کنیم و به کسی ربطی ندارد که ملت ایران برای دفاع از خود چه تصمیمی اتخاذ کرده است. ما درباره بنیه دفاعی خود با کسی مذاکره نخواهیم کرد.

وی گفت: ما برای اینکه منطقه امن باشد، می خواهیم با دنیا حرف بزنیم. ما با ترکیه و روسیه با هم درباره سوریه در حال مذاکره هستیم. ما با کشورهای دیگر درباره یمن در حال گفتگو هستیم اما باید به دنیا بگوییم که ما با تروریسم در هر جای این منطقه باشد، مبارزه می کنیم.

رئیس جمهور در بخشی از اظهارات خود خطاب به غربی ها، گفت: ما نخواهیم گذاشت در این منطقه یک داعش دیگر درست کنید و با ملت های منطقه بجنگید، بلکه ما صلح و ثبات منطقه را می خواهیم. به دنیا می گوییم که اهل جنگ و تنش نیستیم، اما اهل دفاع هستیم و قاطعانه از منافعمان دفاع می کنیم و در برابر هر توطئه ای خواهیم ایستاد.

روحانی تاکید کرد: مردم ایران بدانند هفته آینده در زندگی ما تغییری ایجاد نخواهد کرد و هر تصمیمی که ترامپ بگیرد در برابر آن طرح و برنامه داریم و مقاومت خواهیم کرد.

وی در پایان اظهار داشت: ملت ایران ملتی آزاد، غیور و مقاوم است و کید دشمنان ما را تضلیل نخواهد کرد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.