اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12895 / نظرات: 0


وزیر بهداشت: 3500 خانه بهداشت ساخته شد


وزیر بهداشت: 3500 خانه بهداشت ساخته شد سبزوار پیام -  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در چارچوب فعالیت دولت تدبیر و امید سه هزار و 500 خانه بهداشت در سطح کشور ساخته و تحویل شده است. تا پایان امسال نیز 2 هزار خانه بهداشت جدید به این تعداد اضافه می شوند.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی که همراه با رئیس جمهوری به خراسان رضوی سفر کرده است روز یکشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از 17 طرح بهداشتی و درمانی در سبزوار، در جمع خبرنگاران افزود: تا پایان کار دولت دوازدهم هیچ خانه بهداشتی برای ساخت، تعمیر و یا تجهیز در سطح کشور باقی نخواهد ماند.
وی ادامه داد: برای هر خانه بهداشت یک میلیارد ریال هزینه می شود. با توجه به احداث حدود هفت هزار خانه بهداشت و نوسازی، تجهیز و بازسازی 18 هزار خانه بهداشت دیگر در سطح کشور مبلغ قابل توجهی برای مردم عزیز به ویژه روستاییان هزینه شده است.
وزیر بهداشت در ادامه همچنین گفت: پزشکان عمومی در خط مقدم ارائه خدمات پزشکی قرار دارند و استفاده از پزشکان متخصص در این سطح در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست اما اگر نیاز به پزشک متخصص باشد بیماران به سطوح تخصصی ارجاع می شوند.
وی افزود: به ازاء هرسه تا پنج خانه بهداشت، یک مرکز بهداشتی وجود دارد که بین یک تا سه پزشک دارند. در برخی مناطق خدمات شبانه روزی ارائه می شود که این خدمات در مقایسه با کشورهای مشابه ایران بسیار خوب است. ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.