اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 17 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12900 / نظرات: 0

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سبزوار


زمینه‌سازی اشتغال ۶۳۹ نفر در بخش مشاغل خانگی سبزوار


زمینه‌سازی اشتغال ۶۳۹ نفر در بخش مشاغل خانگی سبزوار  رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سبزوار گفت: در سال ۹۶ که سال ایجاد اشتغال بود در این شهرستان ۶۳۹ نفر در بخش مشاغل خانگی به بانک معرفی شدند.

عقیل مختاری، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا ، با بیان اینکه در سال گذشته برای ۶۴۰ نفر ماهیانه حدود یک میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت شده است، گفت: در سال گذشته ۵۵ حادثه ناشی از کار ثبت شده است که پنج مورد منجر به فوت شد.
وی با اشاره به اینکه بیشتر حوادث ذکر شده ناشی از حوادث ساختمانی و عدم رعایت موارد ایمنی است، افزود: ۲۱ حادثه در این بخش بوده که در مجموع حوادث سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ سه درصد کاهش دارد.
وی با اشاره به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، هفتصد‌وسی شرکت تعاونی در شهرستان سبزوار فعال بود، تصریح کرد: در مجموع ۹۶۸ شرکت تعاونی در این شهرستان به ثبت رسیده که ۲۳۸ شرکت در حال حاضر غیر فعال هستند.
وی با اشاره به اعتبارات سال ۹۶ برای ایجاد اشتغال در شهرستان اضافه کرد: در بخش خانگی با اعتباری معادل دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان، ۳۲۸ طرح به بانک معرفی کردیم که ۹۴ درصد اعتبارات این بخش در سبزوار جذب شد.
مختاری اضافه کرد: از اعتبارات یاد شده معادل ۴۵ درصد وام قرض‌الحسنه به پشتیبان‌ها برای ایجاد اشتغال پرداخت شده که در این بخش به علت گروهی بودن و افزایش نظارت‌ها، موفقیت طرح‌ها برای ایجاد اشتغال بیشتر است.

۲۰ درصد اعتبارات اشتغال ویژه مناطق حاشیه‌ای
وی با تاکید بر اینکه با اعتبارات ذکر شده برای ۶۳۹ نفر در بخش مشاغل خانگی شغل ایجاد شده است، گفت: در سال ۹۶ برای اولین بار ۲۰ درصد اعتبارات ایجاد اشتغال را به مناطق حاشیه‌ای دادیم که بیشتر در حوزه تولید پوشاک در این شهرستان سرمایه گذاری شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سبزوار با بیان اینکه از سال ۹۴ به بعد میزان بیکاری در بین قشر تحصیل کرده بیشتر شده است، عنوان کرد: در بخش اعتبارات روستایی ۸۴ میلیارد تومان در سال ۹۶ اعتبار داشتیم که برای هزار و ۴۰۰ طرح به بانک معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات سال گذشته در زمستان تحقق پیدا کرد، افزود: ۲۹۱ طرح در سال گذشته پرونده‌هایشان ناقص مانده و تکمیل نشده است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.