اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12912 / نظرات: 0


‍ اعمال تخفیف ۴۰ درصدی هزینه های صدور پروانه در مناطق بافت فرسوده سبزوار


مدیر درآمد شهرداری سبزوار گفت: با موافقت شورای اسلامی شهر جهت تشویق و ترغیب ساکنین بافت های فرسوده به مالکین این بافت ها تا پایان شش ماهه نخست سال جاری ۴۰ درصد تخفیف هزینه های صدور پروانه تعلق می گیرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، موسی الرضا یزداد در توضیح این خبر افزود: شورا در سی و نهمین جلسه خود با لایحه تقدیمی به شهرداری اجازه داد که به مالکین بافت های فرسوده (۱۸۶ هکتار) طبق طرح تفصیلی تخفیف های مورد نظر را اعمال نماید.

وی بیان کرد: بر اساس این مصوبه مالکینی که در شش ماه نخست سال اقدام به پرداخت هزینه های صدور پروانه نمایند ۴۰ درصد و  به مالکینی که در شش ماهه دوم سال اقدام به پرداخت این مهم نمایند ۲۰ درصد تخفیف تعلق می گیرد.

یزداد اظهار کرد: این مصوبه و اعمال تخفیف، مالکین محدوده میدان شهید بهشتی، میدان مادر، چهارراه دادگستری، خیابان کاشفی، میدان ارشاد اسلامی(نقابشک)، خیابان طبرسی، میدان رسالت و خیابان امام خمینی«ره»(ناوی) را شامل می شود.

مدیر درآمد شهرداری سبزوار به تبصره ای در این رابطه اشاره کرد و گفت: با موافقت شورا، به منظور تقویت نماسازی و سیمای شهری بافت قدیم شهر سبزوار به مالکینی که نمای ساختمان خود را بر اساس ضوابط و معیارهای آن اجرا نمایند ضمن صدور پایانکار صرفا عوارض زیربنای مسکونی احداث شده مازاد بر تراکم مشمول ۱۰ درصد تخفیف اعطا داده خواهد شد.

به گفته یزداد شهر سبزوار دارای ۱۸۶ هکتار بافت فرسوده در هسته مرکزی شهری است که با توجه به احتمال وقوع زلزله و حوادث غیر مترقبه در سطح شهر صورت دارد تسهیلات ویژه ای به ساکنین بافت فرسوده اعطا شود تا هرچه سریعتر نسبت به نوسازی و مقاوم سازی بناهای خود مبادرت کنند.

گفتنی است این مصوبه در سی و ششمین جلسه هیات تطبیق شهرستان مورد تایید قرار گرفته است.

 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.