اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12913 / نظرات: 0


توحیدشهر سبزوار به ناحیه ویژه شهری ارتقا یافت


توحیدشهر سبزوار به ناحیه ویژه شهری ارتقا یافت سرپرست ناحیه توحید شهر سبزوار گفت: ارتقا منطقه توحیدشهر سبزوار به عنوان ناحیه ویژه شهری به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسین دولت آبادی با بیان این مطلب افزود: با مجموعه فعالیت ها و برنامه های توسعه ای چشم انداز توحیدشهر و ارائه گزارش توجیهی شهرداری سبزوار و توجه ویژه شورای اسلامی شهر، توحیدشهر به عنوان ناحیه ویژه شهری و همانند دو منطقه شهری مستقل شد.

وی اضافه کرد: بنا به درخواست شهرداری سبزوار و با این توجیه که شهر سبزوار بصورت دو هسته ای است و توحید شهر بصورت یک هسته منفصل شهری با شرایط طبیعی و اقلیمی کاملاً متفاوت در خارج از کمربند شهر قرار گرفته و با جاده سلامت به این هسته متصل شده است این لایحه از طرف شهردار سبزوار به شورای شهر ارسال شد.

دولت آبادی گفت: با ارائه این توجیه که این محدوده می تواند منطقه گردشگری تفریحی شهر سبزوار باشد و جمعیت آن به اندازه مجموع تعدادی از شهرهای سبزوار بزرگ است از شورای اسلامی درخواست پذیرش این محدوده بعنوان ناحیه ویژه شهری شد که با حمایت کامل و اتفاق نظر اعضای  شورا مورد تصویب قرار گرفت.

او ادامه داد: سال گذشته دستورالعملی از وزارت کشور به شهرداری ها ابلاغ شد که بر اساس آن شهرداری ها می توانند یک بخشی از شهر را که جمعیت آن کمتر از حد نصاب یک منطقه شهری داراست و از ویژگی های خاص و منحصر به فردی برخوردار باشد را بعنوان یک ناحیه ویژه در نظر بگیرند و همسان با مناطق و بصورت مستقل در تقسیمات شهری خود قرار دهند.

سرپرست ناحیه توحید شهر سبزوار اظهار داشت: در این راستا ما با نظر شهردار سبزوار از این فرصت استفاده و با توجیهات لازم لایحه آن را به شورای شهر ارسال کردیم که خوشبختانه مورد تایید قرار گرفت .

او با بیان اینکه این مصوبه قبل از اجرایی شدن باید در کمیته تطبیق بررسی و ارزیابی شود، ادامه داد: در نشستی که با حضور شهردار برگزار شد، امکان سنجی، مزایا و معایب شهر شدن توحیدشهر هم برای انجام مطالعه و بررسی کارشناسی و مدیریتی مطرح شد تا در صورت داشتن توجیهات لازم و نظر مساعد مسئولان شهر در برنامه اقدام قرار گیرد.

دولت آبادی همچنین گفت: توحیدشهر جمعیتی چندین برابر برخی از شهرهای جدید سبزوار بزرگ دارد و در مقایسه با شهرهای خطه شمال کشور که بسیار نزدیک به هم هستند توجیه شهر شدن را دارد.

او گفت: این اتفاق می تواند زمینه جذب اعتبارات، سهمیه قیر رایگان، امکانات ملی و استانی شهرهای کم جمعیت را ایجاد کرده و مزایای دیگری را هم به همراه دارد که حتما باید کارشناسی کاملی در این زمینه انجام و در صورت وجود توجیهات کافی در دستور کار قرار گیرد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.