اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12920 / نظرات: 0

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور


تصادفات سالانه 540 هزار میلیارد ریال خسارت به بار می آورد


تصادفات سالانه 540 هزار میلیارد ریال خسارت به بار می آورد  رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد: تصادفات و حوادث جاده ای سالانه 540 هزار میلیارد ریال خسارت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روی دست کشور می گذارد.
 مسعود حبیبی،در دیدار با جوانان جمعیت هلال احمر سبزوار افزود: در این حوادث به طور میانگین سالانه 17 هزار نفر جان می بازند که عامل انسانی مهمترین علت آن است.
وی تصریح کرد: 70 درصد از معلولیت های ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات جاده ای است و نخستین علت مرگ و میر کودکان و نوجوانان کشور نیز همین علت است.
حبیبی ادامه داد: 20 درصد زنان سرپرست خانوار افرادی هستند که همسران آنها بر اثر حوادث جاده ای جان خود را از دست داده اند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به پویش 'نه به تصادفات جاده ای' هلال احمر گفت: این پویش با آگاهی به هموطنان نقش مهمی در پیشگیری از حوادث داشته است.
حبیبی با بیان اینکه بیش از 150 سال از تاسیس جمعیت هلال احمر می گذرد، افزود: تکریم انسان، گسترش صلح و دوستی و حفظ جان انسان ها در حوادث از مهم ترین اهداف این جمعیت است.
وی از جوانان به عنوان رهبران و مدیران جمعیت هلال احمر یاد و اظهار کرد: نیروی جوان کشور باید به سمت عضویت در این سازمان برای خدمت رسانی به مردم دعوت شوند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: یکی از مهم ترین اهداف این سازمان کارآفرینی و حمایت از کسب و کارهای خرد است و تاکنون 2 هزار نفر در قالب کارگاههای استارتاپی توسط جمعیت هلال احمر آموزش دیده اند.
حبیبی گفت: طرح پیمان یکی از طرح های این نهاد برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی است و پارسال بیش از 50 هزار جوان آموزش های لازم را در این طرح فراگرفتند.
فرماندار ویژه سبزوار نیز در این دیدار گفت: جمعیت هلال احمر این شهرستان سه هزار داوطلب فعال دارد که در حوادث به یاری مصدومان و حادثه دیدگان می شتابند.
احمد برادران افزود: با توجه به قرار گیری این شهرستان در مسیر شاهراه ارتباطی کشور و لزوم خدمات رسانی مطلوب به زائران و مسافران، افزایش پایگاه های امداد و نجات جاده ای در محورهای این شهرستان ضروری است.
رئیس هلال احمر سبزوار نیز با اشاره به فعالیت 2 پایگاه امداد و نجات در سبزوار اظهار کرد: استقرار پایگاه امداد و نجات جاده ای در مسیرهای سبزوار - خوشاب، سبزوار - اسفراین، سبزوار- نیشابور و مسیر سبزوار به 2 شهر روداب و ششتمد ضرورت دارد.
ایرنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.