اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 26 ارديبهشت 1397 / کد مطلب: 12925 / نظرات: 0


امام جمعه خواستار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه شد


امام جمعه خواستار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه شد نشست شورای فرهنگ عمومی سبزوار باهدف بررسی وضعیت حجاب در سبزوار، چگونگی برخورد با روزه‌خواران در ایام ماه مبارک رمضان و غیره برگزار شد.

حجاب از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون یکی از مهم‌ترین موضوعات چالشی و نگران‌کننده در نظام جمهوری اسلامی بوده ولی امروزه با گسترش فضای مجازی و نفوذ فرهنگ غرب این چالش جنبه وسیع‌تری پیداکرده است.

با توجه به اینکه اغلب جمعیت کشور ما مسلمان هستند، انتظار داریم مردم نسبت به عقاید و اصول اسلامی احساس وظیفه بیشتری کنند و طرح موضوع حجاب در کشور به این معنی نیست که وضعیت حجاب در کشور ما اسفناک است بلکه فرهنگ حجاب باید در جامعه اسلامی ارتقاء یاید.

شهرستان سبزوار نیز همانند دیگر شهرهای کشور با همراهی مسئولان فرهنگی به دنبال مقابله با بی‌حجابی و از بین بردن فرهنگ‌های غربی است.

در همین راستا نشست شورای فرهنگ عمومی سبزوار چهارشنبه‌شب باهدف بررسی وضعیت حجاب در سبزوار، چگونگی برخورد با روزه‌خواران در ایام ماه مبارک رمضان و غیره با حضور اعضای شورا در محل دفتر امام‌جمعه سبزوار برگزار شد.

در این نشست امام‌جمعه سبزوار و فرماندار ویژه سبزوار بر لزوم تشکیل کارگروه‌های تخصصی و استفاده از تجربیات کارشناسان متخصص در حوزه‌های مختلف تأکید کردند.

امام‌جمعه سبزوار به‌عنوان نخستین سخنران در این نشست با اشاره به فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این ایام بهترین فرصت برای برقراری ارتباط با خداوند متعال است و مسلمانان در ایام ماه مبارک رمضان با روزه گرفتن و نیایش به بالاترین درجه معرفت می‌رسند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه بابیان اینکه در شب‌های قدر شناخت معرفت به بالاترین درجه می‌رسند که مسلمانان این ایام را برای برقراری ارتباط با خداوند متعال نباید از دست بدهند، افزود: کوچه، خیابان، بازار و محیط‌های آموزشگاهی در ایام ماه مبارک رمضان باید برای مردم دیار دارالمؤمنین عطر و بوی معنویت داشته باشد.

وی همچنین از تأخیر در برگزاری نشست‌های شورای فرهنگ عمومی سبزوار به دبیر شورای انتقاد کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت و تأثیرگذاری شورای فرهنگ عمومی، این جلسات باید زودتر برگزار شود.

امام‌جمعه سبزوار با اشاره به نام‌گذاری امسال به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، بیان کرد: در شورای فرهنگ عمومی سبزوار برای حمایت از کالا و تولیدات داخلی باید مصوبات کارشناسانه‌ای تدوین و با تشکیل کمیته‌هایی در سطح شهر اجرایی شود.

مقیسه بر لزوم ترویج دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی در سطح شهر تأکید کرد و گفت: مردم شهرستان سبزوار برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و خریداری از کالای ایرانی باید تلاش کنند.

امام‌جمعه سبزوار افزود: تمامی اعضای شورای فرهنگ عمومی سبزوار باید نسبت به‌تمامی مصوبات پایبند باشند ولی متأسفانه برخی در مصاحبه‌های خود ناقص مصوبات شورای فرهنگ عمومی می‌شوند و ابهامات زیادی را برای مردم ایجاد می‌کنند.

مقیسه با اشاره به اهمیت موضوع حجاب در جامعه اسلامی، بیان کرد: امروزه یکی از مهم‌ترین توطئه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ترویج بی‌حجابی در جامعه است و مهم‌ترین راه نفوذ دشمن از بین بردن بنیان‌های خانواده اسلامی محسوب می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن در خصوص حجاب و عفاف را از بین بردن مرزهای میان محرم و نامحرم دانست و تصریح کرد: هم‌اکنون دشمن برای از بین بردن مرزهای میان محرم و نامحرم به‌خوبی برنامه‌ریزی کرده بنابراین مسئولان فرهنگی کشور باید نسبت به موضوع حجاب و عفاف حساس باشند.

امام‌جمعه سبزوار ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله بابی حجابی در سطح شهرستان سبزوار تذکر مدیران ادارات دولتی و غیردولتی با کارمندان و ارباب‌رجوع بی‌حجاب است.

مقیسه همچنین بر لزوم ایجاد گشت‌های خاصی در سطح شهر سبزوار هم‌زمان با ایام ماه مبارک رمضان برای مقابله با روزه‌خواری تأکید کرد و گفت: برای نگه‌داشتن حرمت و جایگاه ماه مبارک رمضان باید موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر موردتوجه مسئولان فرهنگی سبزوار قرار گیرد و به متخلفان روزه‌خواری باید تذکرات لازم داده شود.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سبزوار، افزود: امیدواریم سفر رئیس کشور برکات زیادی برای مردم این شهرستان داشته باشد ولی متأسفانه برخی از مردم به دلیل بی‌برنامگی عوامل اجرایی نتوانستند نامه‌ها و درخواست‌های خود را به دست عوامل نهاد ریاست جمهوری برسانند.

 تعیین قاضی ویژه برخورد با روزه‌خواری در ایام ماه مبارک رمضان

در ادامه دادستان سبزوار نیز در این نشست گفت: بر اساس در ایام ماه مبارک روزه‌خواری در مکان‌های عمومی جرم است که باید تذکر و اقدامات قضایی انجام شود.

حسین اردمه افزود: در صورت نیاز در این ایام قاضی رسیدگی به این تخلفات در سبزوار تعیین می‌شود.

وی با اشاره به لزوم مقابله با بی‌حجابی در ادارات و تمامی نهادها، بیان کرد: معلمان و اساتید دانشگاه‌ها در کلاس‌های تدریس می‌توانند مضرات ترویج بی‌حجابی را به دانش‌آموزان و دانشجویان شهرستان سبزوار منتقل کنند.

برگزاری جلسات تفسیر و تبیین حجاب اسلامی در مدارس سبزوار

مدیر آموزش‌وپرورش سبزوار نیز گفت: آموزش‌وپرورش به‌عنوان دستگاه تعلیم و تربیت آیندگان کشور محتوای کتاب‌های درسی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری مدارس را برای محوریت حجاب و عفاف قرار داده است.

حسن محرابی افزود: امسال در ایام ماه مبارک رمضان با همکاری حوزه علمیه جلسات تفسیر و تبیین حجاب اسلامی در سطح مدارس شهرستان سبزوار برگزار می‌شود.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با موضوع حجاب نیازمند اعتبار

رئیس شورای شهر سبزوار نیز در این نشست بابیان اینکه یکی از راه‌های مقابله بابی حجابی در سطح شهر دعوت از بی‌حجاب‌ها به برنامه‌های فرهنگی و اسلامی است، گفت: با اختصاص اعتبار موردنیاز باید برنامه‌های فرهنگی و هنری مرتبط با موضوع حجاب و عفاف در سطح شهر سبزوار برگزار شود که بیشتر باحجاب اسلامی آشنا شوند.

کاظم کرامت افزود: از مسیر فرهنگ و هنر می‌توان به سمت‌وسوی ارزش‌های اسلامی حرکت کرد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری برای ترویج حجاب اسلامی نیازمند اعتبار و هزینه‌های زیادی است که باید از منابع مختلف تأمین شود.

 لزوم تشکیل کارگروهی در خصوص موضوعات فرهنگی و هنری سبزوار

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: موضوع فرهنگ در کشور به‌هیچ‌عنوان وابسته به دولت خاصی نیست بلکه برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن باید از تمامی ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده شود.

احمد برادران بابیان اینکه بسترهای جذب جوانان برای ترویج موضوعات فرهنگی و حجاب باید فراهم شود، افزود: امروزه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های دشمن گسترش فضای مجازی و ماهواره‌ها است که نهادهای فرهنگی باید نسبت به مقابله با این موضوعات احساس وظیفه کنند.

وی با اشاره به لزوم تشکیل کارگروهی در خصوص موضوعات فرهنگی و هنری سبزوار در شورای فرهنگ عمومی، بیان کرد: این کارگروه با حضور شخصیت‌های فرهنگی شهر می‌تواند در خصوص روش‌های مقابله بابی حجابی در سطح شهر تحقیق و بررسی کند و گزارش فعالیت‌های خود را به اعضای شورای فرهنگ عمومی ارائه دهد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.