اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 خرداد 1397 / کد مطلب: 12935 / نظرات: 0


نخستین جراحی هیستروسکوپی در سبزوار انجام شد


نخستین جراحی هیستروسکوپی در سبزوار انجام شد  معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: برای نخستین بار عمل هیستروسکوپی در مرکز آموزشی درمانی واسعی این شهر با موفقیت انجام شد.
دکتر ژیلا آگاه  در جمع خبرنگاران افزود: با مراجعه خانم جوانی با علائم بیماری به بیمارستان و همچنین انجام سونوگرافیهای متعدد یک توده در داخل رحم این بیمار مشاهده شد.
وی ادامه داد: پس از انجام معاینات و اقدامات لازم بر روی بیمار توده داخل رحم با دستگاه هیستروسکوپ و اجرای تکنیکهای لازم با موفقیت خارج شد.
جراح و فلوشیپ انکولوژی زنان به بهبودی حال بیمار اشاره و بیان کرد: عمل هیستروسکوپی نوعی عمل جراحی است که حداقل آسیب را به بیمار وارد می کند و زمان بهبود بسیار سریع است. در این نوع عمل چون هیچ شکافی در شکم ایجاد نمی شود، درد پس از جراحی به حداقل رسیده و عفونت ناشی از زخم نیز ایجاد نمی شود.
وی گفت: از هیستروسکوپی برای بررسی پوشش داخلی رحم، آسیبهای درون رحمی و بررسی حفره رحم نیز جهت بیمارانی که مشکل بارداری دارند استفاده می شود.
37 مرکز بهداشتی و درمانی، 193 خانه بهداشت و شش بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی فعالیت دارند. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.