اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 3 خرداد 1397 / کد مطلب: 12937 / نظرات: 0


هفت میلیارد ریال به کتابخانه های عمومی سبزوار اختصاص یافت


 سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: هفت میلیارد و 175 میلیون ریال بودجه کتابخانه های این شهرستان برای تامین هزینه ها در سال جاری تصویب شد.
 معصومه فلاحی،  در نشست انجمن کتابخانه های عمومی سبزوار افزود: این بودجه صرف خرید تجهیزات کتابخانه های عمومی، تعمیرات اساسی، توسعه کمی و کیفی و هزینه های مالی و اداری می شود.
وی تصریح کرد: پارسال 2 میلیارد و 120 میلیون ریال اعتبار به نهاد کتابخانه های عمومی سبزوار تخصیص یافت و نیکوکاران نیز 230 میلیون ریال به این نهاد کمک کردند.
وی با اشاره به اینکه افزایش 200 متری کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری از سال 89 به علت نبود اعتبار متوقف مانده است، تصریح کرد: پارسال از محل اعتبارات ماده 180 مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون ریال برای این بخش تخصیص یافت که تنها 550 میلیون ریال آن محقق شد.
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار با اشاره به کمبود کتابخانه در مناطق حاشیه شهر سبزوار گفت: هم اینک محلات شرق عیدگاه، نیروگاه، کلاته سیفر، صالح آباد و محله های اسلام آباد و جعفرآباد از نعمت کتابخانه محروم هستند.
وی گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر سبزوار در بوستان های حاشیه شهر زمین رایگان به افراد نیکوکار واگذار می شود تا نسبت به ساخت کتابخانه به نام خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: میزان کنونی استاندارد فضای کتابخانه‌ای در سبزوار پنج هزار و 100 متر است که تا چهار سال آینده باید این میزان به بیش از هفت هزار مترمربع برسد.
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز با هدف ترویج فرهنگ رضوی از 25 اردیبهشت تا 31 تیر امسال همزمان با سراسر کشور در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگسال در موضوع‌ در سه رده سنی کودک نوجوان و جوان و بزرگسال در این شهرستان برگزار می شود.
وی افزود: سال گذشته از شهرستان سبزوار چهار هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت داشتند که با توجه به عضویت 17 هزار نفر در کتابخانه های عمومی شهرستان، برنامه ریزی شده بیش از 15 هزار نفر در این جشنواره شرکت کنند.
شهرستان سبزوار دارای 9 کتابخانه عمومی نهادی، هفت کتابخانه مشارکتی و حدود 200 هزار نسخه کتاب است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.