اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 4 خرداد 1397 / کد مطلب: 12939 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


با تکیه بر توان جوانان، مشکلی در کشور لاینحل نمی‌ماند


با تکیه بر توان جوانان مشکلی در کشور لاینحل نمی‌ماند سبزوار پیام -  امام جمعه سبزوار در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تأکید بر اینکه باید شعار« ما می‌توانیم » را سرلوحه کارهای خودمان قرار بدهیم، گفت: اگر سرمایه در اختیار دانشمندان و نخبگان ایرانی قرار بگیرد و به جوانان بها داده شود مشکل لاینحلی در کشور باقی نخواهد ماند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه شهرستان سبزوار در خطبه‌های نماز جمعه چهارم خردادماه با بیان اینکه همه تقوی در دو کلمه خلاصه می‌شود، گفت: آنچه نمی دانید بپرسید و یاد بگیرید وآنچه که یاد دارید به آن عمل کنید.
وی با اشاره به اینکه انجام کارهای نیک در ماه مبارک رمضان فضیلتش چند برابر ایام دیگر است، اضافه کرد: انجام کار خیر را به تأخیر نیاندازید و پرداخت زکات را به موقع انجام دهید.
وی با انتقاد از کوتاهی برخی مسئولان در اقامه امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: چرا برخی افراد در محیط ادارای خودشان و در محیط دانشگاهی نسبت به منکرات و رواج بی حجابی بی تفاوت شده‌اند و حساس نیستند.

حقوق شهروندی بر پایه مبانی اسلام و قوانین کشور معنا دارد
نماینده ولی فقیه در سبزوار با اظهار اینکه اگر اسلام برای حجاب سختگیری کرده برای پایداری و قوام خانواده و بنیان‌های جامعه است، عنوان کرد: متأسفانه با ورود تلفن‌های همراه و وورد به شبکه‌های اجتماعی کانون خانواده در بعضی از مناطق کشور سست و باعث افزایش آمار طلاق شده است.
وی افزود: آزادی و حقوق شهروندی زمانی معنا دارد که در قالب قوانین کشور و بر پایه مبانی اسلام باشد نه اینکه برخی با زیر سوال بردن نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های دینی مدعی حقوق شهروندی باشند.
استاد حوزه علمیه اهل البیت‌(ع) سبزوار با تسلیت سالروز رحلت حضرت خدیجه(س)، همسر گرامی پیامبر(ص) و با تأکید بر اینکه سیره امام حسن مجتبی(ع) کمک به مستمندان و فقرا بود و مومنین از این روش تبعیت کنند، گفت: جوانان چند مرتبه سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر ایشان با مسئولان کشوری را مرور کنند.
حجت‌الاسلام مقیسه اضافه کرد: دشمنی آمریکا با ایران مشکل هسته‌ای نیست بلکه با نظام جمهوری اسلامی و با اصل اسلام است.
وی با تأکید بر اینکه تا زمانی که اقتصاد کشور را بر بایه‌های برجام و مذاکرات آن گره بزنیم حل نخواهد شد، تصریح کرد: تجربه نشان داده در جایی مانند، پزشکی و تجهیزات دفاعی کشور که بر روی نخبگان کشور و توان داخلی سرمایه گذاری کردیم مشکلات حل شده است.
خطیب جمعه سبزوار ابراز کرد: کشور ایران یکی از برترین کشورهای دنیا از نظر برخی معادن، تولید گاز و نفت است و اگر بر روی تولید و توان داخلی نخبگان کشور با کمک دولت و بهره‌گیری از صندوق توسعه ملی سرمایه گذاری شود، بسیاری از مشکلات اشتغال و تولید در کشور حل خواهد شد.
استاد حوزه علمیه اهل البیت‌(ع) سبزوار با بیان اینکه باید شعار« ما می‌توانیم » را سرلوحه کارهای خودمان قرار بدهیم، افزود: اگر سرمایه در اختیار دانشمندان و نخبگان ایرانی قرار بگیرد و به جوانان بها داده شود، مشکل لاینحلی باقی نخواهد ماند.
منبع ایکنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.