اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 28 خرداد 1397 / کد مطلب: 12977 / نظرات: 0


2 طرح کشاورزی در سبزوار به بهره برداری رسید


2 طرح کشاورزی در سبزوار به بهره برداری رسید  مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: 2 طرح کشاورزی با هزینه 24 میلیارد ریال طی مراسمی در این شهرستان به بهره برداری رسید.

منصور برغمدی روز دوشنبه در این مراسم به خبرنگاران گفت: برای بهره برداری از یک واحد گلخانه هیدروپونیک
به مساحت سه هزار متر مربع 11 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: 6 میلیارد ریال از این مبلغ از محل تسهیلات بانک کشاورزی و پنج میلیارد ریال با کمک کشاورزان تامین شده است.
وی اظهار کرد: همچنین کارخانه بوجاری تولید بذر در این شهرستان با هزینه 13 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که با راه اندازی آن انواع بذر محصولات کشاورزی با بیش از 80 درصد خالصی به کشاورزان ارائه می شود.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به افزایش سطح زیر گشت گلخانه در این شهرستان گفت: کشت گلخانه ای از 20 هزار متر مربع در سال 93 به 105 هزار متر مربع در سال جاری افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 40 هزار متر مربع گلخانه در سبزوار در دست ساخت است، افزود: با توجه به بحران آب و کاهش بارندگی، ترویج کشت گلخانه ای از برنامه های جهاد کشاورزی است که منجر به مدیریت مصرف آب و افزایش تولید و درآمد بیشتر کشاورزان می شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: 92 درصد از منابع آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می ‌شود که اجرای طرح ‌های آبیاری نوین، انتقال آب با لوله و توسعه کشت گلخانه ای سبب مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت آب می شود.
رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به حمایت های دولت از بخش کشاورزی افزود: طی چند سال گذشته اجرای طرح ‌های آبیاری تحت فشار در کشور از یک میلیون هکتار به بیش از یک میلیون و هشتصد هزار هکتار رسیده است.
وی اظهار کرد: بیش از 30 درصد اشتغال پایدار مناطق روستایی در بخش کشاورزی است که حفظ آن با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی ها نیاز به حمایت دارد.
وی گفت: باید در کنار تولید محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی و فرآوری نیز ایجاد شود تا محصول کشاورزان به صورت خام فروشی عرضه نشود و جلو زیان آنها گرفته شود.
سبزوار 35 هزار هکتار کشتزار، 16 هزار هکتار عرصه باغی و حدود 20 هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.