اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 تير 1397 / کد مطلب: 12981 / نظرات: 0

نماینده مردم سبزوار در مجلس مطرح کرد


پیگیری تخلف شهرداری سبزوار در دیوان عدالت اداری


پیگیری تخلف شهرداری سبزوار در دیوان عدالت اداری نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي گفت: افزايش سالانه 20 درصد پرداخت عوارض پسماند از سوي شهرداري غیرقانونی است و از طريق ديوان عدالت اداري پيگيري می‌شود.

حسین مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به گلایه‌مندی مردم سبزوار نسبت به افزایش عوارض جمع‌آوری پسماند شهرداری، گفت: متأسفانه نگاه کج‌سلیقگی یا نبود مدیریتی درست نسبت به پسماند در شهرداری و شورای اسلامی شهر سبزوار وجود دارد و دو تخلف بزرگ در موضوع عوارض پسماند شهرداری سبزوار انجام‌شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: این تخلفات از طریق دیوان عدالت اداری قابل‌پیگیری است، حدود 80 درصد مردم آنچه به‌عنوان فیش پسماند پرداخت می‌کنند، از نظر شرعی حرام است و شهرداری سبزوار خلاف قانون عمل می‌کند.

وی با بابیان اینکه قانون عوارض جمع‌آوری پسماند در سال 1384 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده تا مردم مدیریت امور شهری را به دست بگیرند، ادامه داد: در سال 1391 شورای اسلامی شهر سبزوار این مصوبه مجلس شورای اسلامی را اجرایی کرد و بر اساس قانون نیز هرساله هزینه عوارض پسماند نباید نسبت به تورم کشور افزایش بیشتری داشته باشد.

مقصودی خاطرنشان کرد: شهرداری سبزوار چندی پیش از شورای اسلامی شهر مصوبه‌ای دریافت کرده که سالانه 20 درصد تعرفه عوارض پسماند شهروندان را افزایش دهد و این موضوع تخلف صریح شهرداری در اجرای قانون است.

وی اضافه کرد: شهروندان به دلیل تخلفات محرز شهرداری نباید قبوض پسماند را با این میزان تعرفه پرداخت کنند؛ پسماند شهرداری سبزوار طبق قانون مجلس شورای اسلامی باید منطقه‌ای باشد که متأسفانه شهرداری سبزوار عوارض پسماند را در تمامی مناطق شهری یکسان محاسبه می‌کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرداری سبزوار در محلات حاشیه شهر همانند کلاته سیفر، قلعه‌نو، صالح‌آباد، عوارض پسماند را همانند مناطق دیگر دریافت می‌کند ولی خدمات شهری ارائه نمی‌شود.

وی گفت: نارضایتی در میان مردم سبزوار زمانی به وجود می‌آید که مشاهده می‌شود، شورای اسلامی شهر برخی از شهرها همانند نیشابور به دلیل مشکلات مالی مردم با اختیارات قانونی از توزیع فیش پسماند جلوگیری کرده است.

مقصودی یادآور شد: در صورت همکاری نکردن مسؤولان مربوطه در خصوص جلوگیری از توزیع فیش‌های پسماند شهرداری سبزوار، از اختیارات قانونی برای جلوگیری از این موضوع استفاده می‌کنم.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.