اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 22 تير 1397 / کد مطلب: 13013 / نظرات: 0

سبحانی فر :


پیش‌بینی احتکار بیش از 200 هزار دستگاه تلفن همراه به دلیل افزایش قیمت ارز در کشور


پیش‌بینی احتکار بیش از 200 هزار دستگاه تلفن همراه به دلیل افزایش قیمت ارز در کشور رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌افزایش قیمت تلفن همراه پس از اختصاص ارز دولتی برای واردات، گفت: پیش‌بینی می‌شود، بیش از 200 هزار دستگاه تلفن همراه که با ارز دولتی خریداری‌ شده تاکنون به‌بازار عرضه نشده و به‌نوعی احتکار شده است.

رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به افزایش قیمت تلفن همراه پس از اختصاص ارز دولتی برای واردات، گفت: شرکت‌های واردکننده تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد شناسایی قرار گرفت و قیمت برخی از تلفن‌های همراه باوجود شناسایی شرکت‌های واردکننده تاکنون کاهش نیافته است.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی افزود: پیش‌بینی می‌شود، بیش از 200 هزار دستگاه تلفن همراه که با ارز دولتی خریداری‌ شده تاکنون به بازار عرضه نشده و به‌نوعی احتکار شده است.

وی ادامه داد: بخشی از تلفن‌های همراه وارداتی به‌صورت برگ خریدهای سوری فروخته شده و به‌بازار عرضه نمی‌شود.

سبحانی‌فر بیان کرد: بخشی هم ادعا می‌کنند که قیمت تلفن‌های همراه مشخص نشده و به‌بازار عرضه نمی‌شود.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی گفت: عوامل مختلفی در زمینه افزایش قیمت تلفن همراه در بازار وجود دارد و پیشنهاد می‌شود، دولت و دستگاه های نظارتی اعلام کنند که اگر طی مدت زمانی مشخص شده گوشی‌های موبایل به‌بازار عرضه نشود، ریجستری نمی‌شود و کارآمدی ندارد.

وی افزود: با این راهکار، نگهدارندگان گوشی‌های تلفن همراه مجبور می شوند که تلفن‌های همراه را به‌بازار عرضه کنند و عرضه این میزان تلفن همراه سبب کاهش قیمت در بازار می‌شود.
فارس





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.