اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 22 آذر 1390 / کد مطلب: 1302 / نظرات: 0


همایش سفینه عشق و نمایشگاه فرهنگ عاشورا در سبزوار آغاز شد


همایش سفینه عشق و نمایشگاه فرهنگ عاشورا در سبزوار آغاز شد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: ششمین همایش سالانه سفینه عشق به مدت 10 شب با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، اساتید شعر و ادب و همراه با اجرای میان برنامه عاشورایی ادامه دارد.

'مجید عسكری' افزود: موضوعات سخنرانی همایش مزبور پیرامون عاشورا و چالش های فكری و فرهنگی معاصر، عاشورا تبلور رضا و تسلیم، نقش عاشورا در بازسازی مفاهیم دینی، جلوه هایی از زیبایی عاشورا و نقش زنان در قیام عاشورا می باشد.

وی گفت: همزمان با این همایش دومین نمایشگاه فرهنگ عاشورا نیز در دو بخش شامل نمایش نسخ خطی و غیر خطی نگارش یافته در حوزه عاشورا و شخصیت حضرت امام حسین (ع) و آثار هنری در رشته های مختلف از جمله گرافیك، عكس، معرق مس و تذهیب و بخش فروش برای عرضه كتاب های انتشار یافته با تخفیف ویژه برگزار می شود.

وی اظهارداشت: این نمایشگاه با اهداف تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت امام حسین (ع) و قیام عاشورا، شناخت و احیای سیر مبارزاتی آن حضرت، معرفی كتب نگارش یافته در حوزه عاشورا و شخصیت حضرت امام حسین (ع) و شناساندن مفاهیمی همچون شهادت و اسارت در جریان قیام عاشورا برپا شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی سبزوار افزود: در كنار این برنامه ها برای آشنایی نسل انقلاب با فضای حماسی محرم، جنگ هنری 'بوی سیب' با برنامه قصه گویی و نقالی با موضوع حضرت قاسم بن الحسن (ع) به مدت 10 روز برای گروه سنی كودك و نوجوان در سالن فرهنگسرای آفتاب سبزوار برگزار می شود. 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.