اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 تير 1397 / کد مطلب: 13030 / نظرات: 0


ایجاد صندوق بیمه دندان‌پزشکی در کشور


ایجاد صندوق بیمه دندان‌پزشکی در کشور مشاور وزیر بهداشت در امور دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان از ایجاد صندوق بیمه دندان‌پزشکی به‌عنوان یکی از سیاست‌های این وزارتخانه خبر داد.

 مراسم افتتاحیه نخستین مرکز تخصصی دندانپزشکی معلولان ناتوانی ذهنی و حرکتی کشور ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان کشوری و شهرستانی در محل بیمارستان حشمتیه سبزوار برگزار شد.

مشاور وزیر بهداشت در امور دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان و دبیر شورای تخصصی دندان‌پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم گفت: یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت در توسعه و ارائه خدمت به‌مردم در نظام سلامت و دندان‌پزشکی موضوع تمرکز برای ارائه خدمات مطلوب به‌بیماران خاص است.

حسن رزمی افزود: راه‌اندازی مرکز تخصصی دندانپزشکی معلولان ناتوانی ذهنی و حرکتی می‌تواند در مسیر ارائه خدمات به‌بیماران خاص کمک کند و بخش زیادی از خدمات را جامعه هدف خراسان رضوی ارائه دهد.

وی ادامه داد: وظیفه وزارت بهداشت رصد کردن اراده راه‌اندازی این‌گونه مراکز در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها است، با توجه به‌امکانات و توانمندی‌های وزارت بهداشت به‌ایجاد این مراکز کمک می‌کنیم.

مشاور وزیر بهداشت در امور دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان بیان کرد: امسال یکی از سیاست‌های مهم وزارت بهداشت در حوزه دندان‌پزشکی توسعه و افتتاح مراکز ویژه بیماران خاص در سطح کشور است.

رزمی بابیان اینکه امروزه یکی از مشکلات مردم گرانی خدمات دندان‌پزشکی است، تصریح کرد: بخش زیادی از هزینه‌ها و تعرفه‌های دندان‌پزشکی از جیب مردم پرداخت می‌شود و این موضوع در تمام جهان وجود دارد.

وی گفت: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت موضوع ایجاد صندوق بیمه دندان‌پزشکی است که برنامه‌ریزی‌های اولیه انجام‌ شده، با راه‌اندازی این صندوق مشارکت مردم و دولت فراهم می‌شود.

مشاور وزیر بهداشت در امور دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان افزود: هزینه‌های دندان‌پزشکی به‌دلیل ماهیت خدمات و تجهیزات بالا است و امیدوارم با برنامه‌ریزی وزارت بهداشت بخشی از هزینه‌های دندان‌پزشکی کاهش یابد.

پیش‌بینی نیاز 1.5 میلیون از بیماران خاص به خدمات دندان‌پزشکی

رئیس اداره دندان‌پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: برنامه ایجاد مراکز تخصصی دندانپزشکی برای بیماران خاص جزء اولویت‌های وزارت بهداشت در سال جاری است.

قاسم صادقی افزود: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به‌عنوان نخستین نهاد دانشگاهی کشور مرکز تخصصی دندان‌پزشکی برای بیماران خاص را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: امیدوارم با پایان سال جاری در تمامی مراکز استان‌های کشور این مراکز ایجاد شود و در این مراکز خدمات مطلوبی دندانپزشکی به ‌بیماران تالاسمی، پیوندی، دیالیزی، معلولان کم‌توان ذهنی و حرکتی ارائه می‌شود.

رئیس اداره دندان‌پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ارائه خدمات دندان‌پزشکی برای بیماران خاص نیاز به‌امکانات، تجهیزات و مراکز خاصی است که در برخی از مواقع خدمات به‌صورت بیهوشی در اتاق عمل انجام می‌شود.

صادقی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 1.5 میلیون نفر از جامعه هدف بیماران خاص نیازمند ارائه خدمات دندان‌پزشکی هستند که خدمات این مراکز به‌صورت تعرفه دولتی است.

وی گفت: ارائه خدمات خاص در این مراکز نیاز به‌تعرفه‌های خاص دارد و بیماران خاص نیز با کمک بیمه‌ها باید توانایی پرداخت تعرفه‌های خدمات این مراکز را داشته باشند.

رئیس اداره دندان‌پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هم‌اکنون در 22 دانشگاه علوم پزشکی سطح کشور مراکز اورژانس و شبانه‌روزی ارائه خدمات دندان‌پزشکی فعال است.

صادقی تصریح کرد: پس از تأمین نیروی انسانی و اعتبار مورد نیاز تعداد مراکز اورژانس شبانه‌روزی دندان‌پزشکی به‌حدود 50 مرکز افزایش می‌یابد.

وی گفت: همچنین در 55 دانشگاه علوم پزشکی سطح کشور نیز این خدمات در مواقع خاص مانند ایام نوروزی فعال می‌شوند.

رئیس اداره دندان‌پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه برای جامعه هدف از سنین صفر تا 14 سال دو نوع خدمت در مراکز خدمات بهداشتی روستایی و مراکز خدمات بهداشتی شهری ارائه می‌شود؛ افزود: جامعه هدف در مراکز خدمات بهداشتی شهری با 10 درصد فرانشیز از خدماتی مانند کشیدن دندان، جرم‌گیری ترمیم بهره‌مند‌ می‌شوند.

صادقی ادامه داد: در مراکز بهداشتی روستایی برای کودکان تا 14 سال، مادران باردار و مادران شیرده خدمات دندان‌پزشکی بدون فرانشیز انجام می‌شود.

اتاق عمل دندانپزشکی سبزوار دومین اتاق عمل دندانپزشکی خراسان بزرگ است

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: اتاق عمل دندانپزشکی  و مرکز خدمات بیماران خاص ناتوانی ذهنی و جسمی حرکتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در مساحت 75 مترمربع و هزینه 300 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

علیرضا مسلم بابیان اینکه اتاق عمل دندانپزشکی سبزوار دومین اتاق عمل دندانپزشکی خراسان بزرگ است، افزود: ارائه خدمات به‌بیماران خاص، نا‌توانانی ذهنی و جسمی حرکتی در این مرکز برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: این اتاق عمل آماده  پذیریش و خدمت‌رسانی به کودکان زیر سه سال و کودکانی که قابلیت همکاری دندانپزشکی به‌صورت سرپایی را ندارند و کم‌توانان ذهنی و جسمی حرکتی است.

فارس




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.