اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 27 تير 1397 / کد مطلب: 13036 / نظرات: 0

نماینده مجلس:


موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج ورشکسته نیست


موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج ورشکسته نیست  سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: بر اساس اسناد موجود و املاکی که در اختیار موسسه ثامن الحجج (ع) است این موسسه ورشکسته نیست و در صورتی که دارایی ‌های آن به فروش برسد مطالبات سپرده گذاران بطور کامل پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا ، حسین مقصودی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: مدیر عامل این موسسه و همسر وی متواری نشده اند و پرونده این موسسه با جدیت در دست بررسی است.
وی همچنین با اشاره به اخلال در بازار ارز و سکه طی هفته های گذشته اظهار داشت: باید نام متخلفانی که از جو روانی سوء استفاده می کنند افشا شود چرا که مردم خواهان اقدامات عملی فساد ستیز هستند و باید با متخلفان اقتصادی برخورد قضایی صورت گیرد.

*زیرساختهای لازم برای راه اندازی ناحیه صنعتی داورزن فراهم شده است
وی در باره ناحیه صنعتی داورزن نیز گفت: زیرساخت های لازم از قبیل ایجاد شبکه فشار متوسط برق 20 کیلو ولت و طرحهای شبکه توزیع آب این ناحیه صنعتی به پایان رسیده و زمین آن آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.
مقصودی با بیان اینکه مانعی برای واگذاری زمین در ناحیه صنعتی داورزن وجود ندارد افزود: زمین با 60 درصد تخفیف و اقساط 60 ماهه بدون پیش پرداخت به سرمایه گذاران واگذار می شود و خریداران زمین از معافیت مالیاتی 10 تا 12 ساله نیز برخوردار می گردند.
وی اظهار داشت: زمین و مکان ناحیه صنعتی بخش ششتمد سبزوار نیز انتخاب شده و استعلام اداره کل آب این ناحیه باقی مانده است.
وی گفت: برخی استعلام های ناحیه صنعتی روداب هم از قبیل محیط زیست و آب باقی مانده و زمین آن مشکل مستثنیات دارد لذا در پی جابه جایی زمین هستیم تا با استفاده از امتیازات ویژه دولت به سرمایه گذاران واگذار شود.
مقصودی با اشاره به سفر سال گذشته معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: 40 میلیارد ریال برای مرمت قنوات شهرستان ‌های غرب خراسان رضوی جذب شد.
وی اظهار داشت: یک هزار و 700 قنات در غرب خراسان رضوی وجود دارد که لایروبی 350 قنات طی سه ماه گذشته آغاز شده و تلاش می شود امسال لایروبی 50 درصد قنوات نیازمند مرمت اضطراری انجام شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار عمرانی از محل اعتبارات سفر اردیبهشت ماه امسال رئیس جمهوری و هیات دولت به خراسان رضوی به این شهرستان اختصاص یافت.
وی افزود: یک هزار میلیارد ریال این مبلغ برای تکمیل طرح راه آهن سبزوار و 300 میلیارد ریال نیز برای تکمیل استادیوم 15 هزار نفری سربداران این شهرستان تخصیص یافت.
وی اظهار داشت: همچنین برای تکمیل پردیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار 150 میلیارد ریال و برای احداث یک مجتمع فرهنگی در شهر سبزوار 350 میلیارد ریال اختصاص یافت.
مقصودی گفت: در حوزه راهها نیز 150 میلیارد ریال برای جاده سبزوار به سلطان آباد، 500 میلیارد ریال برای چهار بانده شدن مسیر سبزوار به شهر حکم آباد جوین و 150 میلیارد ریال به جاده سه راه برغمد به شهرستان جغتای تخصیص یافت.
همچنین به گزارش فارس ، نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به وضعیت موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج(ع)، گفت: بر اساس اسناد موجود، اگر دارایی‌های این موسسه به‌پول تبدیل شود، این موسسه ورشکسته نشده است.

حسین مقصودی با اشاره به‌رشد سریع مؤسسات مالی و اعتباری طی چند سال اخیر در کشور؛ گفت: ایجاد صندوق‌های مالی، موضوع ریشه‌داری است و ارگان‌ها و نهادهای مختلف برای صندوق‌ها مجوز صادر می‌کردند، اما در سال‌های اخیر این روند رو به‌کاهش بوده و ثبتی انجام‌ نشده است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سیستم اقتصادی دولت در 7 سال اخیر فعال‌تر به‌سمت جمع و حذف این مؤسسات رفته است که البته یکی از دلایلی که این مؤسسات به‌سمت ورشکستگی رفتند، این بود که حذف آنها مدیریت نشد و یکی از ایرادات تیم اقتصادی دولت عدم مدیریت مناسب در این زمینه است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر این مؤسسات به‌سمت قانونمند شدن گام برمی‌دارند و به‌راحتی مجوز داده نمی‌شود و همچنین تعداد زیادی از مؤسسات جمع یا تجمیع می‌شوند؛ بیان کرد: در برخی مؤسسات مانند میزان، دولت را مجبور کردیم، بدهی مردم را بدهد، همچنین میزان از پدیده 800 میلیارد تومان بدهی داشت که از بانک صادرات برای پدیده یک وام درست کردیم و پس‌ از اینکه پدیده این بدهی را به‌حساب میزان واریز کرد به‌مردم پرداخت شد.

مقصودی با اشاره به‌وضعیت موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج (ع)، تصریح کرد: موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج (ع) املاک زیادی دارد که تبدیل به‌پول نشده و بر اساس اسناد موجود اگر دارایی‌های موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج (ع) به‌پول تبدیل شود، این موسسه ورشکسته نشده، اما اینکه در نظم اقتصادی اخلال ایجاد کرده، در حوزه قوه قضائیه است.

مقصودی ادامه داد: مردم به‌نظام اعتماد کرده‌اند و سرمایه خود را در این مؤسسات گذاشته‌اند، نباید بگذاریم که حق مردم ضایع شود، حتی اگر مجبور شویم باید از بیت‌المال این پول را برداریم و به‌مردم بدهیم ولی به‌صورتی که دولت و بیت‌المال ضرر نکند.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌دریافت وجه نقد از مردم توسط برخی مدارس دولتی نیز گفت: بودجه هزینه‌ای دولت افزایش‌ یافته است، به‌طوری‌که ابتدای سال 96، بودجه هزینه‌ای دولت 94 درصد و بودجه عمرانی 6 درصد بود.

وی افزود: با توجه به‌اینکه وزارت آموزش‌وپرورش ابتدا حقوق معلمان و سپس سرانه مدارس را پرداخت می‌کند در این زمینه دچار مشکلاتی می‌شود و مدارس به‌دلیل این مشکلات از مردم دریافت وجه نقد می‌کنند، البته با توجه به‌اینکه دریافت وجه نقد برای ثبت‌نام در مدارس دولتی خلاف قانون است، انتظار داریم، مدارس به‌سمت کمک گرفتن از خیرین گام بردارند.

مقصودی با اشاره به‌مصوبات سفر اخیر معاون وزارت جهاد کشاورزی به سبزوار، بیان کرد: برای سبزوار و بخش‌های مرکزی، روداب و ششتمد 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای 53 رشته قنات در بخش مرکزی، 45 رشته روداب و 60 رشته قنات در بخش ششتمد تخصیص یافت که مقنیان در حال فعالیت هستند.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین، 660 میلیون تومان برای 9 قنات فعال جغتای، 300 میلیون تومان برای 10 قنات جوین، 700 میلیون تومان برای 48 قنات داورزن و 800 میلیون تومان برای 18 رشته قنات خوشاب تخصیص یافت.

مقصودی با اشاره به‌وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام در سبزوار، گفت: در سال جاری یک اتفاق جدید در سازمان مدیریت برنامه‌ریزی افتاد که برای نخستین بار، قسمتی از بودجه‌های ملی که به‌شهرستان‌ها اختصاص داشت در اختیار نمایندگان قرار گرفته است.

وی افزود: سهم سبزوار از این اعتبارات، 120 میلیارد ریال بود که با پیگیری‌هایی که انجام شد، به 150 میلیارد ریال افزایش یافت که این میزان بر اساس سرانه جمعیت این شهرستان است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین از مجموع اعتبارات 90 میلیارد ریال به‌پروژه راه‌آهن، 40 میلیارد ریال به‌استادیوم و 20 میلیارد ریال به‌تکمیل پردیس دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافت.

مقصودی از کلنگ‌زنی نیروگاه 546 مگاواتی سبزوار در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: نیروگاه 546 مگاواتی سبزوار یکی از دیگر از مطالبات مردم این شهرستان بود که از سال 1382 رها شده بود، با پیگیری متعدد به‌زودی روند احداث نیروگاه سبزوار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با حضور وزیر نیرو آغاز می‌شود.

وی با اشاره به‌ارتقای ارائه خدماتی مانند آب‌رسانی، گازرسانی و جاده در سبزوار، افزود: با اذن مقام معظم رهبری، حدود 30 میلیارد تومان اعتبار طی امسال از محل صندوق توسعه برای آب‌رسانی به‌بخش زیادی از روستاهای منطقه روداب سبزوار، داورزن، جوین، جغتای، خوشاب و ششتمد اختصاص‌ یافته و پروژه‌ها در حال تکمیل است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.