اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 تير 1397 / کد مطلب: 13041 / نظرات: 0


کاروان پیاده زائران امام رضا (ع) از سبزوار عازم مشهد شد


 کاروان زیارتی با عنوان 'در مسیر بندگی' برای زیارت بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا (ع) عصر پنجشنبه پای پیاده از گلزار شهدای سبزوار عازم مشهد مقدس شد.
مسئول کاروان زیارتی مزبور  گفت: این کاروان در بیست و پنجمین سال پیاپی برای زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) عازم مشهد مقدس شد.
علیرضا قوی افزود: در این کاروان 400 نفر از محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حضور دارند که پس از 6 روز پیاده روی همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) وارد حرم مطهر رضوی می شوند.
وی با اشاره به حضور جوانان در این کاروان میانگین سنی اعضای کاروان زیارتی را 22 سال ذکر کرد.
وی اظهار کرد: در طول مسیر کاروان برنامه های فرهنگی، سخنرانی مذهبی، بیان مسائل اخلاقی، احکام و آموزه های دینی برای زائران اجرا می شود.
وی تجلیل از شهدای روستاهایی را که محل استراحت کاروان است از جمله برنامه های ویژه این کاروان زیارتی ذکر کرد و گفت: مراسم بزرگداشت شهید 'مهدی موحد نیا' از شهدای مدافع حرم که 16 سال همراه این کاروان بود و سال گذشته در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید نیز در شهر مُلک آباد مشهد برگزار می شود.
اولین اعزام کاروان زیارتی 'در مسیر بندگی' از شهرستان سبزوار به مشهد در سال 1372 انجام شد و از آن پس اعضای این کاروان هر سال به صورت پیاده در آستانه سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) عازم مشهد می شوند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.