اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 مرداد 1397 / کد مطلب: 13053 / نظرات: 0


محیط زیست سبزوار با کمبود محیط بان مواجه است


محیط زیست سبزوار با کمبود محیط بان مواجه است  رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: بر اساس استانداردهای بین المللی، این اداره با کمبود 23 محیط بان مواجه است.

حمید رضا صادقی در مراسم گرامیداشت روز محیط بان افزود: شهرستان سبزوار دارای 2 منطقه حفاظت شده 'شیراحمد' و 'پروند' به مساحت 39 هزار هکتار است که 16 محیط بان از این مناطق حفاظت می کنند.
وی اظهار داشت: بر اساس استانداردهای بین المللی باید به ازای هر هزار هکتار یک محیط بان وجود داشته باشد که در سبزوار به ازای هر 2 هزار و 400 هکتار یک محیط بان وجود دارد.
وی گفت: با تجهیز محیط بانان به جلیقه ضد گلوله، افزایش واحد های محیط بانی و گشت های مستمر، جمعیت آهوان منطقه حفاظت شده شیراحمد این شهرستان از 860 رأس در سال گذشته به یک هزار رأس در سالجاری افزایش یافته است.
صادقی با اشاره به خشکسالی و فقر مراتع در منطقه حفاظت شده شیراحمد افزود: 15 تن علوفه خشک با کمک اداره محیط زیست و خیران زیست محیطی تهیه شده که به تدریج در این منطقه توزیع می شود.
وی اظهار کرد: با تامین علوفه دستی تلاش می شود از هجوم آهوان به مزارع کشاورزی و زیان به کشاورزان جلوگیری شده و وحوش نیز از تهدید شکارچیان غیرمجاز نجات یابند.
در این مراسم از محیط بانان شهرستان سبزوار قدردانی شد.
قوچ و میش، کل و بز، آهو و روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی چون بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری منطقه پروند و شیراحمد سبزوار محسوب می شوند.
سبزوار دارای 2 منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت 39 هزار هکتار و 2 منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت 108 هزار هکتار است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.