اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 24 مرداد 1397 / کد مطلب: 13069 / نظرات: 0

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی


کالاهای احتکاری در اختیار مردم قرار می گیرند


کالاهای احتکاری در اختیار مردم قرار می گیرند  دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: عزم جدی برای برخورد با احتکارکنندگان وجود دارد و این کالاها پس از کشف، با قیمت عادلانه در اختیار مردم قرار می گیرند.
غلامعلی صادقی  در دومین همایش شورای حفظ حقوق بیت المال سبزوار افزود: برای مقابله با احتکار کالا کارگروهی با حضور دادستانی، نیروی انتظامی، اداره اطلاعات، اصناف و سازمان صنعت، معدن تجارت در شهرستانها تشکیل تا قیمت کالای احتکاری مشخص و برای توزیع در فروشگاههای تعاونی و سطح شهر آماده شود.
وی همچنین به برخی مشکلات اقتصادی و عملیات روانی دشمن اشاره و بیان کرد: امروز باید همگان دولت را یاری دهند و وحدت داشته باشند و طرح موضوعاتی از جمله استعفای رئیس جمهوری سخن بی خردانه است.

* رفع تصرف زمینهای ملی
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: از بهمن 1394 با تشکیل این نهاد تاکنون 670 هکتار زمین ملی و دولتی در سطح این استان به ارزش 16هزار میلیارد ریال رفع تصرف شده است.
سرهنگ میرابی مقدم افزود: نیمی از این مساحت با حمایت دادستان خراسان رضوی رفع تصرف شد. بیشترین زمینهای دولتی رفع تصرف شده در محدوده شهرستانهای طرقبه شاندیز، جغتای، نیشابور، گناباد و سبزوار بوده است.
وی ادامه داد: بر اساس قانون هرگونه ساخت و ساز، دخل و تصرف، تعرض و تجاوز به زمینهای ملی جرم است و ماموران یگان حفاظت می توانند ضمن ممانعت، فرد متخلف را دستگیر کرده و به مرجع قضایی تحویل دهند.
رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار هم گفت: از ابتدای امسال 30 پرونده تخلف و تصرف زمینهای ملی در حریم این شهرستان تشکیل و برای صدور رای و اجرا به دادگستری ارسال شده است.
علی‌اصغر استیری افزود: 12 فقره از این پرونده ها نیز در مرحله صدور رای قرار دارند. بیشتر پرونده های مورد نظر مربوط به سودجویانی است که در مناطق ییلاقی ارتفاعات سبزوار اقدام به ساخت و ساز خانه های ویلایی کرده اند.
وی ادامه داد: پارسال با همکاری مأموران یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن 59 هکتار زمین ملی به ارزش 70 میلیارد ریال در شهرستان های سبزوار و جغتای رفع تصرف شد.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.