اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 شهريور 1397 / کد مطلب: 13077 / نظرات: 0


75 درصد پزشکان عمومی سبزوار مطب ندارند


75 درصد پزشکان عمومی سبزوار مطب ندارند رئیس سازمان نظام پزشکی سبزوار گفت: از 218 پزشک عمومی فعال در این شهرستان، 75 درصد تمایلی به راه اندازی مطب ندارند و در مراکز درمانی دولتی و خصوصی به بیماران خدمات درمانی ارائه می دهند.


دکتر محمد شوریده یزدی ، به مناسبت روز پزشک، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر این پزشکان هزینه های بالای اجاره مطب، استخدام منشی، بیمه و مالیات و سایر هزینه های جانبی را دلیل بی رغبتی خود به مطب داری عنوان می کنند.
وی تصریح کرد: همچنین 185 پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف در بیمارستانها و مراکز دولتی سبزوار فعالیت دارند که بیش از نیمی از آنان دارای مطب هستند.
دکتر شوریده یزدی افزود: در 45 مرکز بهداشتی و درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار 50 پزشک به ارائه خدمات درمانی به مردم و روستاییان مشغولند.
وی با اشاره به تخلفات زیرمیزی پزشکان گفت: با اجرای طرح تحول سلامت و پرداخت مناسب به پزشکان متخصص، رابطه مالی پزشک و بیمار قطع شد اگرچه در یک سال اخیر تاخیر در پرداخت کارانه پزشکان از طرف دانشگاه و بیمارستانها و سهم پزشک از سوی بیمه ها، زمینه بروز تخلفات را فراهم کرده است.
888 پزشک عضو سازمان نظام پزشکی سبزوار هستند که شامل 217 پزشک عمومی، 175 پزشک متخصص و فوق تخصص، 101 داندانپزشک، 81 داروساز، 211 ماما و 96 کارشناس پروانه دار می شوند.
37 مرکز بهداشتی و درمانی، 194 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن، در غرب خراسان رضوی فعالیت می کنند.
یکم شهریور، سالروز تولد حکیم ابوعلی سینا، در تقویم رسمی کشور روز پزشک نامگذاری شده است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.