اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 مهر 1397 / کد مطلب: 13102 / نظرات: 0


پیکر پاک حجت الاسلام افچنگی در سبزوار تشییع شد


پیکر پاک حجت الاسلام افچنگی در سبزوار تشییع شد  پیکر پاک حجت الاسلام محمد افچنگی رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور که در حادثه تروریستی اخیر اهواز به شهادت رسید روز سه شنبه از مسجدجامع تا میدان کارگر سبزوار تشییع شد.

طی این مراسم با حضور مسئولان اجرایی، روحانیان، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معظم شاهد مردم ولایتمدار سبزوار با سردادن شعارهای 'لبیک یا حسین، لبیک یا زینب، حسین حسین شعار ما است شهادت افتخار ما است، ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند، الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل' پیکر مطهر این شهید را تشییع کردند.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در این مراسم گفت: شهید حجت الاسلام افچنگی بیش از 12 سال در یگانهای مختلف قرارگاه پدافند هوایی و در ارتفاعات بلند و یگانهای سخت خدمت کرد.
حجت الاسلام محمدباقر روشندل افزود: این شهید والامقام در قرارگاه پدافند هوایی که در خط مقدم مقابله دشمن قرار دارد خدمت کرد و هزاران سرباز توسط وی در یگانهای آموزشی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) آموزشهای عقیدتی و سیاسی را فرا گرفتند.
وی ادامه داد: قصد شوم دشمنان در تضعیف انقلاب اسلامی و ایراد خدشه به وحدت ملی ناکام می ماند. روحانیونی که در عقیدتی سیاسی خدمت می کنند همین مسیر و راه را در پیش می گیرند.
امام جمعه سبزوار نیز در این مراسم گفت: امروز ایران اسلامی ملتی مقتدر و باعزت می باشد که اقتدارش بر پایه های انسجام، وحدت ملی، پیروی از ولایت فقیه و خون شهدا استوار است.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه افزود: تا زمانی که انسجام ملی و حرکت حول محور ولایت حفظ شود شایعات دشمن در تزلزل ملت به نتیجه نمی رسد.
حجت الاسلام محمد افچنگی رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور در اقدام کور تروریستیها در جریان مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اهواز به فیض شهادت نائل آمد. وی متولد سال 1356 روستای افچنگ شهرستان سبزوار بود و در یگانهای مختلف قرارگاه پدافند هوایی از جمله گروههای پدافند هوایی شهرآباد، هاشم آباد، مرکز آموزش و میدان تیر شهدای وظیفه سمنان و مناطق پدافند هوایی اصفهان و امیدیه خدمت کرده است.
پیکر پاک حجت الاسلام محمد افچنگی پس از تشییع با شکوه در سبزوار به زادگاهش روستای افچنگ در بخش مرکزی این شهرستان منتقل شد و در جوار شهدا آرام گرفت.
سبزوار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و به وجود چهار هزار جانباز و ایثارگر مفتخر است. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.