اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 20 آذر 1397 / کد مطلب: 13146 / نظرات: 0


ارائه خدمات درمانی رایگان به ۳۷۰ بیمار خاص


ارائه خدمات درمانی رایگان به ۳۷۰ بیمار خاص  رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ۳۷۰ بیمار خاص در سبزوار با کمک وزارت بهداشت از خدمات درمانی رایگان استفاده می‌کنند.
علیرضا مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا ازخراسان رضوی، با بیان اینکه ۳۷۰ بیمار خاص در این شهرستان و شهرستان‌های تابعه از جمله جوین، جغتای و خوشاب از خدمات درمانی رایگان استفاده می‌کنند، اظهار کرد: در حال حاضر۲۰۶ بیمار تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی تحت پوشش دانشگاه قرار دارند.
وی اضافه کرد: بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی خدمات درمانی نظیر تزریق خون و فرآورده‌های انعقادی، ویزیت پزشک درمانگر، مراقبت‌های پرستاری وآموزش‌های مورد نیاز را در واحدهای درمانی تابعه دانشگاه دریافت می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه سیستم ارجاع مشاوره‌های تخصصی، براساس فرآیندهای تعریف شده و شفاف، درحال اجرا است، تصریح کرد: برخی از ویزیت‌های فوق تخصصی و مشاوره‌های مورد نیاز این بیماران نظیر مشاوره قلب، اکو، بینایی سنجی وشنوایی سنجی با هماهنگی انجام شده در سایر مراکز تابعه انجام می‌شوند.
مسلم با بیان اینکه اسامی این افراد در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده و از طریق وزارتخانه وضعیت آنان رصد می‌شود، افزود: به ۱۶۵بیمار ام اس تحت پوشش دانشگاه، خدمات تشخیصی نظیر ام آر آی، خدمات بستری وآزمایشگاهی، خدمات فیزیوتراپی در کلینیک ویژه بیمارستان واسعی ارائه و این بیماران داروی مورد نیاز خود را از داروخانه دولتی ولیعصر دریافت می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه این بیماران خاص به غیر از دارو نیازمند توجه هستند، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در نظر دارد تا با حفاظت مالی و ارائه خدمات باکیفیت و مطلوب به این بیماران به غیر از تحمل رنج و بیماری، دغدغه دیگری نداشته باشند.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.