اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 24 آذر 1397 / کد مطلب: 13149 / نظرات: 0


64 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر غرب خراسان رضوی پرداخت شد


64 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر غرب خراسان رضوی پرداخت شد  مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال 64 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر شهرستان های سبزوار، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی پرداخت شد.

محمد نبوی فرد افزود: 38 میلیارد ریال از این تسهیلات از محل 'سامانه کارا'، 20 میلیارد آن سرمایه در گردش و 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات خشکسالی به عشایر شهرستانهای غرب خراسان رضوی پرداخت شده است.
وی گفت: امسال همچنین یک میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار عمرانی برای مرمت راهها و تامین آب آشامیدنی مناطق عشایری استان اختصاص یافته است.
مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال 770 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر استان پرداخت شده که 290 میلیارد ریال آن از اعتبارات 'سامانه کارا'، 225 میلیارد از محل منابع داخلی عشایر، 64 میلیارد ریال از محل اعتبارات خشکسالی و بقیه از محل منابع بانکی بوده است.
وی با اشاره به تهیه کنسانتره مخصوص برای پرواربندی بره های عشایر خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون 17 هزار تن کنسانتره مخصوص و 30 هزار تن جو نیز بین عشایر توزیع شده است.
70 درصد جمعیت عشایری سبزوار، داورزن و خوشاب در بخش روداب و بقیه در بخش مرکزی سبزوار و شهرستان های خوشاب و داورزن استقرار دارند.
هفت هزار خانوار عشایری خراسان رضوی با 35 هزار نفر جمعیت در قالب 35 طایفه، بیش از یک میلیون راس دام در اختیار دارند.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.