اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 24 آذر 1390 / کد مطلب: 1317 / نظرات: 0

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی:


قانونگرایی و امانتداری از استراتژیهای انتخابات آتی مجلس است


قانونگرایی و امانتداری از استراتژیهای انتخابات آتی مجلس است  معاون استاندار و رییس ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی گفت: قانونگرایی و امانتداری از استراتژیهای انتخابات آتی مجلس است. 
  
به گزارش ایرنا، محمد غفاری در نشست اعضای ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سومین انتخابات میان دوره ای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان رضوی افزود: مشاركت حداكثری، صیانت از آرای مردم، انتخاب آگاهانه و تشكیل مجلس كارآمد از دیگر استراتژیهای این انتخابات به شمار می رود.

وی گفت: در شرایطی كه دشمنان نظام در صدد كمرنگ جلوه دادن انتخابات و تبدیل این فرصت به تهدید هستند، شركت گسترده و پرشور در آن تكلیف و وظیفه شرعی است.

وی افزود: تجربه برگزاری 29 انتخابات گذشته در كشور نشان داده است كه چه در انتخاب اعضای هیات های اجرایی و نظارت و چه در انتخاب نمایندگان، مردم نقش اساسی را داشته اند.

غفاری گفت: استان خراسان رضوی برای برگزاری انتخابات سالم و پرشكوه آمادگی كامل داشته و امور اجرایی مربوط به آن براساس تقویم انتخابات به خوبی پیش می رود.

وی اظهارداشت: در این راستا نشست های متعدد ستاد انتخابات و كمیته های شش گانه آن برگزار شده و دو مانور نیز در این ارتباط برای شناسایی نقاط قوت و ضعف انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: در این مقطع كه در مرحله تبیینی انتخابات هستیم ، دست اندركاران ذیربط و رسانه های جمعی نقش خود را به خوبی ایفا كرده اند.

غفاری افزود: دستگاههای اجرایی نیز باید همه در خدمت انتخابات باشند و مسوولین اجرایی امكانات مورد نیاز را در اختیار دست اندركاران برگزاری انتخابات قرار دهند.

وی گفت: باید تمام امكانات را برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور به كار بگیریم.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی همچنین بر اطلاع رسانی دقیق و شفاف و انتخاب افراد متدین، معتمد، مردمی و دلسوز برای هیات های اجرایی و دست اندركاران برگزای انتخابات در پای صندوق های رای تاكید كرد.

وی همچنین با اشاره به در اختیارگرفتن هواپیمای جاسوسی آمریكا توسط ایران، افزود: جمهوری اسلامی ایران اینك در اوج اقتدار سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی است در حالی كه دشمنان ما به ویژه دنیای غرب و آمریكا دچار بزرگترین چالش های اقتصادی و سیاسی هستند.

وی گفت: در اختیار گرفتن هواپیمای مزبور دستاورد بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی بود و نشان داد كه آمریكا، آسیب ناپذیر نیست و كاملا در دسترس ما است.

وی احتمال اقدام نظامی علیه ایران را صفر ارزیابی كرد و افزود: اگر دشمنان بخواهند دست از پا خطا كنند با امكانات خودشان علیه آنها خواهیم جنگید.

جانشین رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در صورت تصویب در صحن علنی مجلس، یك نفر به نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزوده می شود.

علی اصغر رشید افزود: در این صورت تعداد نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در مجلس به 19 نفر می رسد.

وی گفت: این استان هم اكنون حدود 5/5 میلیون نفر جمعیت دارد كه سه میلیون و 700 هزار نفر واجد شرایط شركت در انتخابات هستند.

وی اظهارداشت : برای برگزاری انتخابات سالم و پرشكوه ، ستاد انتخابات از 15 تیر ماه در این استان تشكیل شده و كمیته های سیاسی، حقوقی، امنیتی، پشتیبانی، فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی در آن فعال شده و تاكنون نشست های متعددی نیز داشته اند.

رشید افزود: حدود 200 هزار نفر عوامل اجرایی در 12 حوزه اصلی و 62 حوزه فرعی استان خراسان رضوی برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سومین انتخابات میان دوره ای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری را عهده دار خواهند بود.

وی گفت: قانون مداری ، امانتداری و تحقق مشاركت حداكثری ، سه دستور كار ما در برگزاری انتخابات براساس فرامین رهبر معظم انقلاب است./2

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.