اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 2 بهمن 1397 / کد مطلب: 13182 / نظرات: 0

استاندار خراسان رضوی:


عقلانیت سیاسی و وحدت حاکم در خراسان رضوی بی‌نظیر و عامل تحقق توسعه است


عقلانیت سیاسی و وحدت حاکم در خراسان رضوی بی‌نظیر و عامل تحقق توسعه است استاندار خراسان رضوی گفت: عقلانیت سیاسی و وحدت حاکم بر این استان در سطح کشور بی‌نظیر و محور اصلی برای تحقق توسعه اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی در دیدار  با ائمه جمعه اهل سنت استان با بیان اینکه عقلانیت سیاسی و وحدت حاکم بر این استان در سطح کشور بی‌نظیر و محور اصلی برای تحقق توسعه اقتصادی است، گفت: وحدت و انسجامی که در این استان در بین بخش‌های مختلف اعم از حوزه‌های سیاسی و نیز اقوام و گروه‌های مذهبی به‌ویژه شیعه و سنی وجود دارد، در قوت و قدرت این خطه و حرکت آن به سمت توسعه بسیار مهم و موثر است.

 استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: همه احزاب، گروه‌ها، اقوام و مذاهب در شکل‌گیری و به ثمر رسیدن انقلاب نقش داشته‌اند، انقلابی کاملا مردمی و امروز نیز این حضور باید همه جانبه و گسترده باشد، به‌ویژه در مقابل جنگ اقتصادی و تحریم‌های دشمنان باید همه ما نقش خود را به درستی در عبور از این شرایط و بهبود فضای اقتصادی ایفا کنیم.

 وی ادامه داد: بعد از انقلاب در حوزه‌های زیرساختی کشور اعم از آب، برق و گاز، جاده و حمل و نقل اقدامات فوق‌العاده‌ای انجام شد و امروز تقریبا همه مناطق کشور حتی در دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق از این امکانات برخوردارند.

رزم حسینی با بیان اینکه در این میان در حوزه اشتغال پایدار به علل مختلف اعم از رشد جمعیت و عدم تناسب اقدامات در حوزه اشتغال، خشکسالی‌ها و برخی مباحث دیگر دچار چالش هستیم، اضافه کرد: از این رو امروز تمرکز محوری همه ما باید این بخش‌ها باشد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه امروز که خداوند توفیق خدمت در بارگاه منور رضوی و خادمی مردم این استان را نصیبم کرده، نیتم بر آن است آنچه در بضاعت دارم برای تحرک مدیران و حرکت توسعه این استان انجام دهم، یادآور شد: تلاش بر آن است که در جای جای این خطه به تناسب ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با استفاده از منابع مالی بخش خصوصی و مردم اقدامات موثری برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم و رونق کار و تولید انجام شود.

وی ادامه داد: مناطق تلفیقی استان ظرفیت خوبی برای توسعه دارند از این رو طرح‌های اقتصاد مقاومتی را تا انتهای سال در این مناطق اجرایی خواهیم کرد.

رزم حسینی با بیان اینکه وقتی ظرفیت سرمایه‌های خرد مردمی با توان سرمایه‌گذاران اقتصادی ترکیب شود، می‌توان زمینه و انگیزه کار، تلاش و تحرک را در خود مردم منطقه ایجاد کرد، افزود: منابع دولتی به‌ویژه در شرایط کنونی بسیار محدود و اندک است و حداکثر بتوان با آن زیرساخت‌ها را حفظ و نگهداری کرد، از این رو باید به سراغ منابع مردمی و سرمایه‌گذاران رفت.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه باید دولت را کوچک کرد، اقتصاد مردمی را قوت بخشید و توسعه داد، یادآور شد: در این راستا همراهی و همکاری علما و ائمه جمعه و جماعات بسیار می‌تواند راهگشا بوده و در توسعه فرهنگ اقتصادی موثر باشد.

رزم حسینی ادامه داد: باید فرهنگ تکریم سرمایه‌گذار، کارآفرین و فعال اقتصادی تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه تمام موقوفات امروز کشور از سوی کسانی وقف شده که دارای تمکن مالی بوده‌اند اعم از بازاری، تاجر، صنعتگر، کارآفرین و در واقع در جامعه دینی ما کسب ثروت حلال، توام با خیرخواهی و خیراندیشی بوده و است، بیان کرد:  در این میان در کنار تکریم سرمایه‌گذار و توسعه فرهنگ اقتصادی در سطح جامعه، ما هم در بخش دولتی و حاکمیتی باید فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران به عنوان مجاهدان اقتصادی پهن کرده و فضای کسب و کار، تلاش و تولید را تسهیل کنیم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در این صورت خیرین توسعه وارد عرصه شده، با وحدت و انسجامی که در این خطه حاکم است، روند توسعه اقتصادی مسیر خود را می‌یابد.

رزم حسینی با اشاره به ظرفیت مناطق تلفیقی استان، گفت: با توجه به اینکه سیاست دولت تدبیر و امید بر استفاده از توان و ظرفیت همه اقوام و گروه‌های سیاسی و مذهبی در اداره کشور است، ما نیز در چارچوب قوانین حتما از این توان بهره می‌گیریم.

وی تصریح کرد: نگاه دولت و ما در این حوزه مبتنی بر رعایت و حاکمیت عدالت است و در این راستا تلاش می‌کنیم.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.