اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 13 بهمن 1397 / کد مطلب: 13188 / نظرات: 0

وزیر نیرو:


توسعه صنعت برق کشور از دستاوردهای انقلاب است


توسعه صنعت برق کشور از دستاوردهای انقلاب است وزیر نیرو گفت: توسعه صنعت برق کشور از دستاوردهای مهم خون شهدا و انقلاب اسلامی و نمود عینی تحقق شعار استقلال است.
رضا اردکانیان روز جمعه در مراسم آغاز عملیات اجرایی نیروگاه 546 مگاواتی سبزوار افزود: تولید انرژی الکتریکی که نقش اصلی در مصارف خانگی و تجاری دارد از سال 1357 تاکنون رشد 2.30 برابری داشته در حالیکه جمعیت کشور در این مدت 2.25 برابر شده است.
وی اظهار داشت: ظرفیت نصب شده نیروگاههای کشور با رشد 11 برابری از 7 هزار مگاوات در زمان انقلاب به 80 هزار مگاوات در سال جاری رسیده است، همچنین طول شبکه های برق کشور در مدت مشابه از 82 هزار کیلومتر به 923 هزار کیلومتر رسیده است.
وی گفت: تعداد روستاهای برخوردار از نعمت برق در ابتدای انقلاب چهار هزار روستا بود در حالی که اکنون با رشد 13 برابری این تعداد به 57 هزار روستا افزایش یافته است.
اردکانیان، تولید برق شبکه ای را یکی از شاخصه های رونق تولید و توسعه کشور دانست و افزود: در ابتدای انقلاب پیک بار شبکه 3 هزار و 480 مگاوات بود که امروز این میزان از مرز 57 هزار مگاوات عبور کرده و 16 برابر شده است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش نیروگاههای خورشیدی، بادی و انرژی پاک رو به توسعه بودیم و امروز هزار مگاوات ظرفیت نصب شده در اختیار داریم.
وی گفت: تعداد تصفیه خانه ها در اوایل انقلاب چهار واحد بود که امروز این تعداد به 217 واحد رسیده و 50 تصفیه خانه در دولت تدبیر و امید بهره برداری شده است.
وزیر نیرو افزود: طی 2 روز گذشته نیز 6 هزار میلیارد تومان افتتاح پروژه یا عملیات اجرایی در استان خراسان رضوی داشته ایم و 457 طرح نیروگاهی و آب و فاضلاب شهری دیگر نیز در این استان در حال اجراست.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.