اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 13 بهمن 1397 / کد مطلب: 13192 / نظرات: 0

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار


1380میلیارد ریال در شهرک صنعتی سبزوار سرمایه گذاری شد


1380میلیارد ریال در شهرک صنعتی سبزوار سرمایه گذاری شد معاون استاندار و  فرماندار ویژه سبزوار گفت: در دولت تدبیر و امید با سرمایه گذاری یک هزار و 380 میلیارد ریالی در شهرک صنعتی این شهرستان حدود 2 هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

احمد برادران روز شنبه در نشست خبری تبیین کارنامه چهل ساله انقلاب با حضور اعضای کاروان بسیج رسانه خراسان رضوی در سبزوار افزود: در سالجاری بیش از 90 فقره جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره‌ برداری در سبزوار صادر شده است.
وی اظهار داشت: سبزوار دارای 2 شهرک صنعتی است که بیش از 70 واحد صنعتی در این شهرکها فعالیت دارند و با ایجاد زیرساخت های لازم در دولت تدبیر و امید بستر جذب سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی سبزوار فراهم شده است.
وی گفت: زیرساخت های مورد نیاز شهرک صنعتی شامل تاسیسات فنی و زیربنایی انجام شده و احداث شبکه فاضلاب، تصفیه ‌خانه و پست برق نیز در دستور کار قرار دارد.
برادران افزود: انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته توفیقات بسیار کسب کرده و رمز پیروزی و بقای آن، مقصد عالی نظام جمهوری اسلامی و انسجام و همدلی مردم و مسئولان است و تا زمانی که این دو رکن حفظ شود آسیبی از ناحیه دشمنان به نظام جمهوری اسلامی وارد نمی شود.
وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: با اجرای این طرح حدود 70 هزار نفر در این شهرستان از بیمه درمانی بهره مند شدند.
وی گفت: راه اندازی اورژانس هوایی، مراکز تخصصی رادیوتراپی، طب هسته ای مجهز به دستگاه تصویربرداری پیشرفته، جراحی قلب باز، پزشکی هسته ای و آنژیوگرافی و آنژیوپلاسی بخشی از دستاوردهای چهار سال گذشته در بخش درمان و سلامت این شهرستان بوده است.
برادران با اشاره به طرحهای آب و فاضلاب شهری سبزوار افزود: طرح تصفیه خانه فاضلاب منطقه توحیدشهر سبزوار با سرمایه گذاری 450 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به صورت بی.او.تی در مرحله تکمیل و بهره برداری قرار دارد.
وی با بیان اینکه 106 روستای این شهرستان واجد شرایط گازرسانی هستند، اظهار داشت: هم اکنون 52 روستا از نعمت گاز برخوردارند و عملیات گازرسانی به 54 روستای این شهرستان در دست اجراست.
وی گفت: 554 بیسواد در این شهرستان شناسایی شده که 410 نفر آنها امسال در سامانه سوادآموزی جذب شدند.
برادران با اشاره به افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم افزود: 110 دانش آموز عشایری در مدارس این مناطق با امکانات مناسب مشغول تحصیل هستند.
وی ادامه داد: در حوزه برق رسانی نیز تمام روستاهای این شهرستان از نعمت برق برخوردار هستند و چاه های آب کشاورزی برق دار شده و تلفات شبکه های توزیع برق در سبزوار به حدود هشت درصد رسیده است که از میانگین کشوری کمتر است.
فرماندار سبزوار گفت: در حوزه کشاورزی نیز طرح آبیاری نوین در چهار هزار و 500 هکتار مزارع این شهرستان با هزینه بیش از 200 میلیارد ریال اجرا شده است.
وی افزود: با توجه به کمبود منابع آب، سطح زیرگشت گلخانه ای در این شهرستان از 20 هزار متر مربع در سال 92 به 110 هزار متر مربع در سال جاری افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: شهرستان سبزوار با تولید سه هزار و 500 تن ماهی سردابی و گرمابی 35 درصد تولید شیلات خراسان رضوی را به خود اختصاص داده و طی 6 سال گذشته مقام اول استان در این زمینه را کسب کرده است.
برادران گفت: از 158 روستای شهرستان سبزوار 119روستا زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد و 9 طرح آبرسانی روستایی نیز در دست اجراست.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.