اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 14 بهمن 1397 / کد مطلب: 13195 / نظرات: 0


حذف بیماری مالاریا در سبزوار


حذف بیماری مالاریا در سبزوار
رئیس اداره آموزش و پرورش سبزوار گفت: 95 درصد مدارس این شهرستان مجهز به‌سیستم گرمایشی مرکزی هستند.
تجهیز 95 درصد مدارس به‌سیستم گرمایشی مرکزی در سبزوار/ وجود بیش از 2 میلیون متر شبکه گازرسانی در این شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، عباس محمدیان در جلسه هم‌اندیشی اصحاب رسانه و شورای اداری سبزوارهدف از سفر کاروان رسانه‌ای انقلاب را آشنا کردن مردم با دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: امروز با تهدیدات بسیاری از جانب دشمن مواجه هستیم که امید است با همراهی مردم و مسؤولان این تهدادات همان طور که تاکنون بی‌اثر بوده، در ادامه هم همین گونه بوده است.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی ضمن تاکید بر این موضوع که امروز انقلاب از آنِ جریان خاصی نیست، بیان کرد: کارنامه انقلاب، کارنامه شرف و عزت بوده که باید به‌نسل چهارم و پنجم انقلاب منتقل شود، متاسفانه فاصله بین مسؤولان و رسانه سبب شده این نسل با این دستاوردها آشنایی نداشته باشد.

وی ادامه داد: چنانچه هر شهر به‌ظرفیت رسانه‌ای توجه کند، به‌راحتی می‌تواند دستاوردهای خود را به کشور منتقل و این‌گونه جشن پیروزی 40 سالگی انقلاب را به‌کام ملت شیرین کند.

محمدیان یادآور شد: در خراسان رضوی بیش از 90 دستاورد ویژه وجود دارد که قبل از انقلاب نبوده تا مسؤولان  و مدیران به قدرت رسانه‌ای توجه کنند، ما این مشکلات را نخواهیم داشت.

وجود بیش از 2 میلیون متر مکعب شبکه گازرسانی در سبزوار

در بخش دیگری از این نشست، رئیس اداره گاز سبزوار نیز با اشاره به‌ اینکه از 171 روستا 106 مورد واجد گازرسانی هستند، گفت: در حال حاضر، 52 روستا دارای گاز و 54 روستا نیز در حال گازرسانی هستند که 8 هزار و 813 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

مجید آهنچیان ادامه داد: 2 میلیون و 202 هزار و 936 متر شبکه گاز در بخش شهری و روستایی به‌ثمر رسانده‌ایم.

بیش از 200 مدرسه در سبزوار فعال است

رئیس آموزش و پرورش سبزوار نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه درصد باسوادی شهرستان در ابتدای انقلاب 15 درصد و امروز به 97.5 درصد رسیده است، گفت: 78 مدرسه در ابتدای انقلاب به‌بیش از 200  مدرسه در سبزوار در سال جاری رسیده، همچنینف در این شهرستان 52 هزار دانش‌آموز در حال تحصیل هستند.

حسن محرابی با بیان اینکه در سال گذشته 83 درصد رشد شرکت‌کنندگان در کنکور را داشتیم، همچنین 95 درصد مدارس مجهز به‌سیستم گرمایشی مرکزی هستند، ادامه داد: 9 مدرسه کانکسی در روستاها داریم و دلیل این است که تعداد دانش‌آموزان در این روستاها بسیار کم بوده و ساخت ساختمان برای دو دانش‌آموز مقرون به‌صرفه نیست، بنابراین، به‌دلیل اینکه مهاجرت صورت نگیرد، مجبور به‌استفاده از کانکس هستیم.

30 کیلومتر معبرکشی اصلی در  سبزوار

در ادامه شهردار سبزوار نیز گفت: 82 پارک بزرگ در این شهرستان داریم، همچنین پیش از انقلاب آتش نشانی در سبزوار نداشتیم، اما امروز پنج ایستگاه فعال با 110 نیرو در شهرستان داریم.

سید علی کوشکی با اشاره به‌اینکه مرکز دفن زباله 300 هکتاری در سبزوار وجود دارد، ادامه داد: همچنین آموزش تفکیک زباله از درب منازل انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین 30 کیلومتر طولی معابر اصلی شهری ساخته شده، همچنین پیش از انقلاب برای مردم برنامه فرهنگی برگزار نمی‌شد، اما این برنامه‌ها امروز در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

شهردار سبزوار در خصوص موزه استاد سبزواری گفت: قرار بود 2 میلیارد تومان برای ساخت این موزه تخصیص یابد که متاسفانه این موضوع اجرایی نشد، همچنین هنوز آثار وی به‌ ما تحویل داده نشده، اما اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

حذف بیماری مالاریا در سبزوار

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: قبل از انقلاب سهم سلامت از بودجه کشوری حدود نیم درصد بود و امروز نزدیک به 9 درصد رسیده است.

علیرضا مسلم با بیان اینکه بیش از 190 مرکز بهداشت در سبزوار وجود دارد، تصریح کرد: میزان مرگ و میر کودکان کمتر یک سال از 40 به 11 مورد و مادران باردار در هر 1000 نفر به‌صفر رسیده است، همچنین میزان تب مالت به صورت سالانه از 560 مورد به63 مورد رسیده و میزان بیماران سالک 1500 نفر در سال به 60 نفر است.

وی افزود: مالاریا که یکی از معضلات آن دوران بوده حذف شده، در آن دوره دو بیمارستان داشتیم که امروز به‌ 6 بیمارستان رسیده، همچنین یک نفر متخصص در سطح شهرستان داشتیم که امروز به 250 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بیان کرد: امید به زندگی هم در سبزوار از 55 سال به 75 سال رسیده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.