اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 24 بهمن 1397 / کد مطلب: 13202 / نظرات: 0

نماینده مجلس:


مجلس یاریگر دولت در جنگ اقتصادی است


مجلس یاریگر دولت در جنگ اقتصادی است  نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شرایط جنگ اقتصادی و روانی دشمن حامی و یاریگر دولت هستند.

حسین مقصودی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در سبزوار افزود: مشکلات اقتصادی کشور مولود فشار روانی دشمن و برخی سوء مدیریتهاست اما دولت اقدامات سازنده ای جهت کاهش این مشکلات انجام داده است.
وی ادامه داد: مردم ایران میثاق عمیقی با انقلاب اسلامی بسته اند و با وجود مشکلات اقتصادی، همچون سالهای گذشته به عشق ولایت فقیه، آرمانهای امام(ره) و شهدا در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند.
این نماینده مجلس گفت: امروز دشمن پس از 40 سال به این نتیجه رسیده ترفندهایش علیه نظام جمهوری اسلامی بی اثر است و محاصره اقتصادی و جنگ روانی دشمن که با هدف رواج ناامیدی در جامعه صورت می گرفت با حضور حماسی مردم خنثی شد.
مقصودی ادامه داد: ترویج ناامیدی آخرین حربه دشمن است که از طریق فضای مجازی دنبال می شود و رسانه ها به عنوان دوستداران حقیقت باید دستاوردهای انقلاب را به جوانان انعکاس دهند.
وی همچنین به دستاوردهای دولت در شهرستان سبزوار اشاره و بیان کرد: دستاوردهای حوزه سلامت از نقاط مثبت دولت تدبیر و امید بوده و ظرف سه سال اخیر دولت با همکاری بنیادهای برکت و علوی 59 مرکز درمان بستر، درمانگاه و مرکز بهداشت را در منطقه غرب خراسان رضوی به بهره برداری رسانده است.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرف دو سال اخیر 70 میلیارد ریال برای مرمت قناتهای این منطقه جذب شد و در حوزه آبخیزداری هم 10 بند خاکی ساخته شده و عملیات اجرایی هشت بند خاکی دیگر در دست اجرا است.
وی افزود: تکمیل طرح راه آهن سبزوار نیز به عنوان محور توسعه خواسته دیرینه مردم این منطقه است که پارسال 90 میلیارد ریال برایش هزینه شد و در سفر رئیس جمهوری هزار میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت.
فارس هم گزارش داد، نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی در این نشست در خصوص استعفای صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: اعمال فشار از سوی برخی نمایندگان مجلس و صاحبان قدرت در خصوص بودجه های فرهنگی تحمل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را کم کرده است.
حسین مقصودی در نشستی خبری که در محل سالن جلسات هتل کاملیای سبزوار برگزار شد با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: این حرکت عظیم مردم نشان داد که ملت ایران اسلامی با مسؤولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران هیچ‌گونه عهد اخوتی ندارند، بلکه مردم با ولایت فقیه، رهبری، نظام و شهدا میثاق بسته‌اند.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود تمامی مشکلات کشور در زمینه‌های اقتصادی و بیکاری ملت ایران در روز 22 بهمن به میدان آمدند و مردم با مسؤولان اتمام حجت کردند که ما مردم همیشه در عرصه‌های سیاسی حضور داریم و مسؤولان نیز باید در کنار مردم قرار بگیرند.

وی ادامه داد: امیدواریم به برکت حماسه 22 بهمن بار دیگر مسؤولان و مردم با یک دیگر آشتی کنند و این پل ارتباطی نزدیک‌تر از گذشته شود.

مقصودی بیان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی طی 40 سال اخیر چندین بار از سوی اصحاب رسانه به جامعه منتقل شده و اوضاع و احوال نظام نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست، بلکه نظام دستاوردهای بی‌بدیلی در تمامی حوزه‌ها داشته است.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب، کشور ما در تمامی عرصه‌های خارجی و حضور فعالانه در کشورهای همسایه برای تامین امنیت منطقه داشته است، تصریح کرد: پس از گذشت 40 سال دشمنان داخلی و خارجی به این نتیجه رسیدند که مترسک‌ها و ترفندهای متعدد علیه نظام جمهوری اسلامی دیگر تاثیرگذار نیست و دشمنان ما امید بسته‌اند که از راه ترویج یاس و ناامیدی به نظام ضربه بزنند.

یاس و ناامیدی آخرین حرکت دشمن برای ضربه به نظام است

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یاس و ناامیدی آخرین حرکت دشمن برای ضربه به نظام است و اصحاب رسانه باید امید را به جوانان تزریق کنند.

مقصودی گفت: در حال حاضر دو معاون اول رئیس جمهورهای اسبق در زندان به سر می‌برد و حتی وزرای سه دولت به دلیل فساد زندانی شده‌اند.

تشریح دلایل استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

وی در خصوص استعفای صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: حدود سه ماه گذشته بحث استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد و صالحی چندین بار از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی کارت زرد دریافت کرد که عدم رضایت از عملکرد وزیر فرهنگ را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: حدود 10 سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نوبت است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تصریح کرد: اعمال فشار از سوی برخی نمایندگان مجلس و صاحبان قدرت در خصوص بودجه‌های فرهنگی تحمل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را کم کرده است.

مقصودی گفت: همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با برخی از معاونین این وزارتخانه دچار مشکل شده بود و چندی پیش معاون مطبوعاتی وزیر استعفای خود را به صورت رسمی اعلام کرد.

وی با اشاره به اختلاف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: اعضای کمیسیون معتقد هستند که بودجه در حوزه مطبوعات و مسائل فرهنگی باید کاهش یابد، ولی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مخالف سرسخت این موضوع است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور در زمان معرفی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی‌خواست سید عباس صالحی به عنوان سکاندار این وزارتخانه معرفی شود و گزینه اصلی رئیس جمهور صالحی امیری بود، ولی در دو روز مانده به معرفی وزیر پیشنهادی گزینه تصدی این وزارتخانه تغییر کرد.

مقصودی بیان کرد: اتفاقات پشت پرده معرفی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان می‌داد که سید عباس صالحی در مسؤولیت این وزارتخانه ماندگاری ندارد، چراکه تصمیم رئیس جمهور برای معرفی وزیر پبشنهادی بدون کارشناسی و فوری بود.

وی با اشاره به ماجرای تقدیم گل به وزرای جهاد کشاورزی، صمت، آموزش و پرورش، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان مجلس صدای مردم را با تذکر، سوال، استیضاح وزرا و سئوال از رئیس جمهور به مسؤولان می‌رسانند و هر کسی روش یا مدلی برای مطرح کردن انتقادات دارد.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 7 میلیارد تومان اعتبار برای لای‌روبی و احیای قنوات سبزوار خبر داد.

مقصودی با اشاره به انجام فعالیت‌های زیرسختی در سبزوار، گفت: مراسم کلنگ‌زنی آغاز عملیات احداث شهرک صنعتی ششتمد و روداب قرار بود که در روز چهارشنبه برگزار شود، ولی به دلیل برودت هوا و شرایط نا مساعد آب و هوایی به زمانی دیگر موکول شده است.

وی افزود: فعالیت کارخانه فولاد سبزوار از سال 1386 به دلیل مشکلاتی در خصوص کمبود اعتبار تکمیل نشده بود، ولی پس از اختصاص 750 میلیارد تومان اعتبار از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به این کارخانه در سال جاری با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

حضور قرارگاه خاتم الانبیاء در سبزوار

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به حضور قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) برای از بین بردن غبار محرومیت در سبزوار، ادامه داد: در حال حاضر قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در حال احداث چهار مدرسه در این شهرستان است.

مقصودی در خصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سبزوار، بیان کرد: در سال‌های گذشته مسؤولان شهری حتی برای اختصاص 400 هکتار اراضی مورد نیاز برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سبزوار از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور پیگیری نکرده بودند تا به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شود.

وی تصریح کرد: طی دو سال اخیر با دستور صریح وزیر جهاد کشاورزی پس از چندین سال اراضی به بخش خصوصی واگذار شود و کارهای قانونی واگذاری انجام شده است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین فنس‌کشی اطراف اراضی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آغاز شده تا بخش خصوصی فعالیت‌های خود را برای تحقق مطالبات چندین ساله مردم دیار سربداران آغاز کند، اما اگر می‌خواهیم این مطالبه به سرانجام برسد، باید دفتر گمرگ در سبزوار اسقرار یابد.

نخبگان سیاسی و فکری دلایل عقب‌ماندگی سبزوار است

مقصودی یکی از دلایل عقب‌ماندگی سبزوار را نخبگان سیاسی و فکری اعلام کرد و افزود: زمانی که به شهرستان‌های پیشرفته‌تر از سبزوار نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم عامل توسعه در آن مناطق نخبگان سیاسی هستند، ولی در سبزوار این‌گونه نیست.

وی با بیان اینکه از نظر دولت و وزارت کشور ارتقابخش ششتمد به شهرستان مشکلی وجود ندارد، ولی منتظر قرائت آن در هیات دولت هستیم، ادامه داد: ارتقای ششتمد به عنوان سی‌امین شهرستان خراسان رضوی در سال گذشته در کمیسیون وزارت کشور با 13 رای تصویب شده بود، ولی به دلیل درگیری‌های کازرون تقسیمات کشوری از دستور کار خارج شد.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چندی پیش طی نامه با امضای 205 نماینده مجلس به رئیس جمهور داده شد که تقسیات کشوری مجددا آغاز شود.

لزوم حضور اسپانسر قوی برای هندبال سبزوار

مقصودی همچنین در خصوص ناکامی‌های تیم هندبال سربداران سبزوار در مسابقات لیگ برتر قهرمانی کشور، تصریح کرد: هندبال سبزوار برند ملی است و طی نشستی با سرپرست فدراسیون هندبال قول کمک به هندبال این شهرستان داده شد.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم هندبال سبزوار حضوری قدرتمندتر در مسابقات لیگ برتر داشته باشد، باید به دنبال حضور اسپانسر قوی باشیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به سبزوار، گفت: تکمیل پروژه راه آهن سبزوار یکی از آرزوهای دیرینه مردم دیار سربداران است، با احداث راه آهن انتقال مواد اولیه و صادرات محصولات تسهیل می‌یابد.

100 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتببارات سفر رئیس جمهور برای راه آهن سبزوار جذب نشد

مقصودی افزود: از محل اعتبارات نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در سال گذشته 9 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت و همچنین در سفر رئیس جمهور به سبزوار مقرر شد که 100 میلیارد تومان به پروژه راه آهن این شهرستان اختصاص داده شد، ولی متاسفانه تاکنون جذب نشده است.

وی ادامه داد: بخشی از هزینه‌های اراضی تملک شده پروژه راه آهن سبزوار به مالکان پرداخت شده و همچنین مرحله مناقصه احداث ایستگاه راه آهن سبزوار انجام شده که به زودی در شرق سبزوار احداث می‌شود.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: راه آهن سبزوار به شهرستانهای بردسکن و کاشمر متصل می شود و اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح مطالعات در سال گذشته اختصاص یافته است.

مقصودی تصریح کرد: در هفته آینده نشستی برای لزوم تکمیل پروژه راه آهن سبزوار به عنوان مطالبه چندین ساله مردم این شهرستان با وزیر راه و شهرسازی برگزار می شود.

وی گفت: با اختصاص اعتبارات ملی راه آهن شهرستان جوین نیز به اسفراین متصل می‌شود.

نویسندگان بودجه سال آینده از مشکلات اقتصادی مردم اطلاعی ندارند

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده، افزود: چالش های بودجه سال آینده به این دلیل است که نویسندگان بودجه از جنس مردم کمترهستند ولی متاسفانه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به دنبال حذف یارانه ها بود که نشان می دهد، از مشکلات اقتصادی مردم اطلاعی ندارد.

مقصودی بیان کرد: بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده آنقدری مشکل و ایراد داشت که مقام معظم رهبری دستور داد تا بودجه براساس شرایط کشور مشخص شود.

وی ادامه داد: در بودجه نویسی سال آینده باید به دهک های پایین جامعه توجه شود و هم اکنون با فشار های اقتصادی متعددی دست و پنجه نرم می کنند.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی بیان تصریح کرد: همچنین برای بهبود صادرات و ساماندهی اقتصاد کشور باید وزارت بازرگانی از وزارت صمت جدا شود و به روال گذشته بازگردد چراکه وزارت بازرگانی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور ضروری است.

مقصودی با بیان اینکه بودجه سال آینده از روز شنبه هفته آینده در مجلس شورای اسلامی رسیدگی می شود، گفت: برای سال آینده باید بودجه های امنیتی و فرهنگی کشور افزایش یابد و بودجه فعلی در حد امنیت و فرهنگ کشور ما نیست.

وی افزود: طی سه سال اخیر با همکاری بنیاد علوی، بنیاد برکت، دولت و خیرین نیک اندیش عملیات احداث 59 مرکز بهداشت، درمان بستر و درمانگاه در شهرستان سبزوار آغاز شده و تعدادی از این پروژه ها افتتاح یا درحال ساخت است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درمان بستر حکم آباد با مشارکت 50 درصد بنیاد علوی در مدت یک سال راه اندازی شد.

مقصودی در خصوص استانی شدن انتخابات، بیان کرد: برای موضوع استانی شدن انتخابات ایرادات زیادی گرفته شده و به دلیل بررسی بودجه سال آینده این موضوع به سال آینده موکول می شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی برای اختصاص بودجه توجهی به فرودگاه سبزوار ندارد

وی پاسخ به سوال دیگری در خصوص وضعیت ناخوشایند فرودگاه سبزوار، گفت: برای توسعه فرودگاه سبزوار باید مستقل شویم ولی متاسفانه مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی به شدت با این موضوع مخالف است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: مسؤولان شرکت فرودگاه های کشور قول توسعه باند و افزایش سالن ترمینال فرودگاه سبزوار را داده اند و مدیرکل فرودگاه های استان در تخصیص اعتبارات توجهی به فرودگاه سبزوار ندارد و تمامی اعتبارات اداره کل فرودگاه های استان در مشهد هزینه می شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.