اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 بهمن 1397 / کد مطلب: 13204 / نظرات: 0

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


6250مورد عمل آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی در سبزوار انجام شد


6250مورد عمل آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی در سبزوار انجام شد رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ظرف سه سال اخیر شش هزار و 250 مورد عمل آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و جراحی قلب در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه سبزوار انجام شده است.
دکتر علیرضا مسلم در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد چهارهزار بیمار مورد آنژیوگرافی و دو هزار بیمار آنژیوپلاستی و استندگذاری شده و همچنین 250 مورد عمل جراحی قلب باز در این بیمارستان صورت گرفته است.
وی گفت: بخش آنژیوگرافی بیمارستان حشمتیه سبزوار با در اختیار داشتن دو فوق پزشک تخصص اینترونشن و 13 پزشک کاردیولوژیست به صورت 24 ساعته فعالیت می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: آنژیوگرافی یک روش تشخیصی تهاجمی برای تشخیص وجود و شدت تنگی عروق کرونر قلب است. بیشتر بیماران این مرکز از طریق رگ دست آنژیوگرافی می شوند که در این روش عوارض موضعی آنژیوگرافی کاهش یافته و ترخیص بیمار پس از چهار ساعت امکانپذیر است.
وی ادامه داد: 90 درصد اعمال جراحی قلب در بیمارستان حشمتیه سبزوار به صورت 'بای پس' عروق کرونر صورت می گیرند و جراحیهای قلب باز انجام شده در این مرکز شامل بای پس عروق کرونر، جراحی دریچه قلب و تامپوناد قلبی است.
بیمارستان 245 تختخوابی تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه شامل بخشهای فوق تخصصی اطفال و نوزادان، قلب، بخش جراحی، مراقبتهای ویژه سی.سی.یو، آی.سی.یو، جراحی قلب، اورژانس، آزمایشگاه ، داروخانه، رادیولوژی، سی.تی.اسکن، سونوگرافی، ماموگرافی، آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و درمانگاههای تخصصی است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.