اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 18 اسفند 1397 / کد مطلب: 13211 / نظرات: 0

با حضور استاندار خراسان رضوی :


تفاهمنامه معین اقتصاد مقاومتی شهرستان جوین امضا شد


تفاهمنامه معین اقتصاد مقاومتی شهرستان جوین امضا شد تفاهم‌نامه معین اقتصاد مقاومتی بین مدیرعامل هلدینگ اقتصادی پارسیان، استانداری خراسان رضوی و سایر بخش‌های مرتبط با هدف توسعه اقتصادی جوین با حضور رزم استاندار این استان منعقد شد.
  علیرضا رزم حسینی  به همراه سمیعی‌نژاد مدیرعامل هلدینگ اقتصادی بانک پارسیان، رسولیان مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان رضوی و نمایندگان مردم سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی به جوین سفر کرد.

استاندار خراسان رضوی در ابتدا به همراه مسؤولان استانی و شهری به مقام شامخ شهدای گمنام شهرستان جوین ادای احترام کرد و مسؤولان با قرائت فاتحه‌ای بار دیگر با آرمان‌های شهدای نظام جمهوری اسلامی تجدید پیمان کردند.

 تفاهم‌نامه معین اقتصاد مقاومتی با هدف توسعه جوین طی برگزاری نشستی از سوی مدیرعامل هلدینگ اقتصادی پارسیان به عنوان معین اقتصادی منطقه ششم استان، استانداری خراسان رضوی، نمایندگان مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، ائمه جمعه و رئیس دادگستری جوین امضاء شد.

براساس هفت تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاری 4 هزار و  73 میلیارد تومان و 10 هزار و 18 فرصت شغلی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و توسعه روستایی جوین اجرا می‌شود.

این اقدام درراستای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی پیشنهادی استاندار خراسان رضوی انجام شده است.

تحقق به رویکرد دولت برای دستیابی به عدالت اجتماعی و توازن منطقه‌ای با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و طبیعی منطقه از اهداف انعقاد تفاهم‌نامه برای توسعه جوین با الگوبرداری از طرح موفق مشابه در قلعه گنج کرمان عنوان شده است.

عاملان و کارگزاران تفاهم‌نامه‌های معین اقتصادی، مجاهدین اقتصادی هستند

استاندار خراسان‌ رضوی صبح امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که با حضور مسؤولان شهری و استانی در جوین برگزار شد، با تاکید بر اینکه انقلاب نباید دچار آفت جریان‌های سیاسی شود، گفت: گروه‌ها و جریان‌های سیاسی عامل توسعه و بالندگی کشور هستند، اما اختلاف و درگیری بین آنها به عقب‌ماندگی کشور منجر می‌شود.

علیرضا رزم‌حسینی افزود: انقلاب متعلق به هم اقوام و گروه‌ها است و اختلافات سیاسی و تمرکزگرایی نظام اداری باید کاهش یابد در دهه پنجم انقلاب اسلامی قرار داریم.

وی تاکید کرد: کار سیاسی امروز خراسان رضوی کاری اقتصادی و رفع معیشت مردم است و انقلاب اسلامی ایجاد شد تا جامعه متدین، متمکن و عزت اسلامی داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی قرار داریم نمی‌توانیم با روش‌های گذشته ادامه دهیم و مدیریت کشور نیازمند سبک جدید است، بیان کرد: در دهه پنجم باید راه جدیدی را باز کنیم که چندین الزام دارد که وحدت و انسجام کلمه یکی از عوامل مهم است.

رزم‌حسینی تصریح کرد: در مدل مثلث اقتصادی ائمه جمعه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران دستگاه‌ها و رئیس دادگستری در کنار یکدیگر هستند.

وی با اشاره به لزوم تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی و حفظ امنیت سرمایه‌گذاری، گفت: عاملان و کارگزاران تفاهم‌نامه‌های معین اقتصادی مجاهدین اقتصادی هستند و بخش خصوصی خیرخواهانه و داوطلبانه برای توانمندسازی اقتصاد مناطق و جوامع محلی و رونق کسب و کار پای کار آمده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: تمامی زیرساخت‌ها در روستاهای خراسان رضوی وجود دارد و برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان فرمانداران، دهیاران و شوراهای روستاها در خدمت معین اقتصاد مقاومتی هستند، بنابراین این مدل معین اقتصادی به عنوان الگویی در کشور می‌شود.

رزم‌حسینی با اشاره به جانفشانی و شجاعت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: در جنگ تحمیلی ملت بی‌ادعا و بی منت برای سربلندی انقلاب اسلامی جانفشانی کردند و در حالی که تمام کشورهای خارجی از دشمن حمایت می‌کردند، ما با فرماندهی معمار انقلاب اسلامی و تلاش همه نیروهای مسلح و بسیج مردمی پیروز شدیم.

وجود کارخانه اسید سیتریک به عنوان تنها کارخانه در کشور و منطقه در جوین

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه جوین متفاوت از دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی است، گفت: این شهرستان ظرفیت و زیرساخت‌های خوبی دارد و اگر به شاخص‌های توسعه توجه شود، طی چند سال‌های آینده بیکاری در جوین ریشه‌کن می‌شود.

علی سبحانی‌فر افرود: جوین در مسیر راه آهن سراسری قرار دارد که ظرفیت خوبی برای جابه‌جایی مسافر و تولیدات صنعتی این شهرستان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: جوین دارای خط لوله 30 اینچ گاز است که در زمینه فرآوری گاز ظرفیت خوبی دارد.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مجتمع کشت و صنعت در جوین، بیان کرد: این مجتمع دارای چندین کارخانه است که زمینه‌های توسعه این شهرستان را ایجاد کرده است.

سبحانی‌فر تصریح کرد: کارخانه قند جوین به عنوان‌ یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های قند این شهرستان محسوب می‌شود، به عنوان مثال، در سال گذشته ۶۰۰ هزار تن چغندر قند در کارخانه قند جوین فرآوری شد.

وی گفت: کارخانه اسید سیتریک به عنوان تنها کارخانه در کشور و منطقه در جوین قرار دارد و طی دو سال گذشته با پیگیری‌های متعدد با حضور وزیر صنعت وقت به بهره‌برداری رسیده است.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر کارخانه اسید سیتریک جوین با ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن در حال فعالیت است و می‌تواند ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن داشته باشد، ولی متاسفانه اقتصاد مقاومتی در این کارخانه اجرایی نشده است.

سبحانی‌فر بیان کرد: طی یک ماه اخیر ورود اسید سیتریک ممنوع شده که می‌تواند ظرفیت بیشتر با سه شیفت فعالیت کند.

وی تاکید کرد: کارخانه اسید سیتریک می‌تواند محصول مورد نیاز کشور تامین کند و در این کارخانه اقتصاد مقاومتی معنا می‌یابد.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کارخانه جمکو جوین در خاورمیانه بی‌نظیر است و الکتروموتورهایی با قدرت بیش از ۷۰ مگاوات به تولید می‌رسد، بنابراین این الکتروموتورها در منطقه بی‌بدیل است، گفت: با وجود تولید الکتروموتورهای باکیفیت در جوین متاسفانه الکتروموتورهایی مشابه کیفیت کارخانه جمکو جوین از خارج کشور وارد می‌شود.

سبحانی‌فر افزود: هم اکنون این کارخانه ظرفیت اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر دارد که اگر از ورود الکتروموتور خارجی به داخل کشور جلوگیری شود، ظرفیت کارخانه جمکو به بیش از یک هزار نفر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه گره مجتمع فولاد سبزوار (جوین) در هفته جاری باز می‌شود، بیان کرد: ۲۵۰ میلیون یورو به میزان سه هزار میلیارد تومان  تسهیلات برای اجرای فاز دوم کارخانه فولاد سبزوار (جوین) اختصاص یافته که از ابتدای سال آینده 2 هزار نفر مشغول به فعالیت می‌شوند.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هیچ کدام از شهرستان‌های استان ظرفیت و پتانسیل‌های جوین وجود ندارد و برای ساماندهی این ظرفیت‌ها نیازمند کمک‌های استاندار خراسان رضوی هستیم.

گفتنی است؛ رزم حسینی استاندار خراسان رضوی به همراه مسؤولان شهری و روستایی از مجتمع فولاد سبزوار (جوین) بازدید کرد.فارس



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.