اخبار سبزوار پيام : حوادث


اخبار » حوادث / تاریخ خبر: 17 فروردين 1398 / کد مطلب: 13220 / نظرات: 0

معاون فرماندار سبزوار:


خسارت17 میلیاردی بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر سبزوار


خسارت17 میلیاردی بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر سبزوار معاون فنی و عمرانی فرمانداری سبزوار گفت: بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر در برآوردهای اولیه 17 میلیارد و 194 میلیون تومان به بخش‌های مختلف این شهرستان خسارت زده است.

اسماعیل نصرآبادی اظهار کرد: بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر در برآورد اولیه  دستگاه‌های اجرایی 17 میلیارد و 194 میلیون تومان به سبزوار خسارت زده است و برآورد نهایی خسارت‌ها طی روزهای آینده انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه بخش‌های مختلف این شهرستان در بارندگی‌ها و سیلاب اخیر دچار خسارت شده است، افزود:  به دلیل شدت بارش‌ها برخی از واحدهای مسکونی  در روستای کراب واقع در سبزوار دچار تخریب‌شده است.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری سبزوار بیان کرد: در ایام نوروز امسال پس از اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص هشدار بارش‌ها و احتمال سیلابی شدن برخی از شهرستان‌های استان تیم مدیریت بحران سبزوار از تمامی سیلاب‌ها و سیل بندهای این شهرستان بازدید انجام دادند.

نصرآبادی تأکید کرد: با توجه به حجم زیاد بارندگی‌ها مرخصی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان سبزوار لغو شده بود.

 

 خسارت سیلاب به راه‌های ارتباطی 45 روستا در سبزوار و داورزن

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سبزوار نیز  گفت: به دلیل بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب راه‌های ارتباطی 45 روستا در شهرستان‌های سبزوار و داورزن دچار خسارت شدند.

مهدی رحمتی میزان خسارت واردشده به راه‌های روستایی شهرستان‌های سبزوار و داورزن را بیش از دو میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:  طی روزهای اخیر بازگشایی موقت راه‌های این روستاها انجام‌شده و اصلاح و مرمت ابنیه فنی و بخش‌های تخریب‌شده در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سبزوار ادامه داد: هنگام بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب 60 نیرو راهداری با 55 دستگاه ماشین‌آلات در آمادگی کامل بودند و خدمت‌رسانی‌های موردنیاز به مردم و مسافران انجام دادند.

 

 بارش 44.8 میلی‌متری باران در سبزوار

رئیس اداره هواشناسی سبزوار نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 44.8 میلی‌متر بارش باران در شهرستان سبزوار ثبت‌شده است و این در حالی است که میزان بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته صفر بوده است.

محمد عطار سیاح بابیان اینکه میانگین دوره آماری 30 ساله در این شهرستان 16.8 میلی‌متر بوده است، افزود:  بارش باران طی 15 روز اخیر 166 درصد نسبت به دوره آماری 30 ساله در این شهرستان افزایش‌یافته است.

رئیس هواشناسی سبزوار  با تأکید بر اینکه از ابتدای سال زراعی تاکنون 197 میلی‌متر بارندگی در سبزوار ثبت‌شده است، اذعان کرد: برای روز شنبه با ورود سامانه بارشی جدید بارش باران به‌صورت پراکنده در این شهرستان پیش‌بینی می‌شود. فارس




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.